Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 23 mars 2022, 10:27
Svensk fastighetsförmedling har det senaste året gjort ett fullskaligt omtag kring sin kommunikation. Nu presenterar de sitt nya koncept, framtaget av Prime.
Svensk fastighetsförmedling har det senaste året gjort ett rejält varumärkesomtag. Tidigare i år presenterade man en ny varumärkesidentitet, framtagen av Grow, och nu lanserar företaget sitt nya kommunikationskoncept ”Människor emellan”.
I konceptet, som tagits fram av Prime, kommer Svensk fastighetsförmedling ta avstamp i i berättelser från människor som tagit steget till något nytt. Tanken är att det genom att skildra den känslomässiga bergochdalbanan som kan uppstå vid ett bostadsbyte ska väcka igenkänning.
– Konceptet ”Människor emellan” fångar verkligen vilka vi på Svensk Fastighetsförmedling är. Vi ser bortom objekt och prospekt, och ser människan i varje möte. Konceptet kommer vara ett paraply för vår kommunikation och vårt varumärkesarbete en lång tid framöver. Den kampanj vi nu lanserat är det första uttaget och i den vi vill spegla det våra mäklare möter varje dag i hela Sverige och iscensätta några av de miljontals historier som vi har fått höra och blivit anförtrodda med genom åren, säger Jennie Skogsborn Missuna, chief experience officer på Svensk fastighetsförmedling.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Lanseringskampanjen gick lajv förra veckan och under våren kommer den att följas upp av fler enheter i tv, radio och digitalt under hela året
– Genom konceptet och kampanjen tar Svensk Fastighetsförmedling ett stort steg bort från typisk mäklar-kommunikation i form av stylade Hemnet-hem, hetsiga säljbudskap och mäklare med backslick. Istället får oväntade, sorgliga och skruvade berättelser ta plats, säger Nadine Le Gros, copywriter på Prime.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Utöver den varumärkesdrivande kommunikationen jobbar Prime även med Svensk fastighetsförmedlings employer branding, förändringskommunikation och hållbarhetskommunikation.
Svensk Fastighetsförmedling:
Jennie Skogsborn Missuna, Chief Experience Officer
Maria Sånge, Brand & Content Manager
Louise Bauer, Marketing Manager
Henrik Freudenthal, PR Manager
Prime:
Johan Dyrendahl, Key Account Manager
Elisabeth Avrotin, Strategic Project Manager
Amanda Engström, Planner
Petter Lublin, Creative Director
Nadine Le Gros, Copywriter
Christoffer Lind, Art Director
Renée Lorenius, Producer
Victor Grundén, PR Specialist
Parapix:
Joakim Ottander, Producent
Joel Ängby, Regissör