Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nytt koncept för Svensk fastighetsförmedling – vill bort från stylade ”Hemnet-hem”

Publicerad: 23 mars 2022, 10:27

Svensk fastighetsförmedling har det senaste året gjort ett fullskaligt omtag kring sin kommunikation. Nu presenterar de sitt nya koncept, framtaget av Prime.


Ämnen i artikeln:

NyheterPrimeSvensk Fastighetsförmedling

Svensk fastighetsförmedling har det senaste året gjort ett rejält varumärkesomtag. Tidigare i år presenterade man en ny varumärkesidentitet, framtagen av Grow, och nu lanserar företaget sitt nya kommunikationskoncept ”Människor emellan”.

I konceptet, som tagits fram av Prime, kommer Svensk fastighetsförmedling ta avstamp i i berättelser från människor som tagit steget till något nytt. Tanken är att det genom att skildra den känslomässiga bergochdalbanan som kan uppstå vid ett bostadsbyte ska väcka igenkänning. 

– Konceptet ”Människor emellan” fångar verkligen vilka vi på Svensk Fastighetsförmedling är. Vi ser bortom objekt och prospekt, och ser människan i varje möte. Konceptet kommer vara ett paraply för vår kommunikation och vårt varumärkesarbete en lång tid framöver. Den kampanj vi nu lanserat är det första uttaget och i den vi vill spegla det våra mäklare möter varje dag i hela Sverige och iscensätta några av de miljontals historier som vi har fått höra och blivit anförtrodda med genom åren, säger Jennie Skogsborn Missuna, chief experience officer på Svensk fastighetsförmedling.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Lanseringskampanjen gick lajv förra veckan och under våren kommer den att följas upp av fler enheter i tv, radio och digitalt under hela året 

– Genom konceptet och kampanjen tar Svensk Fastighetsförmedling ett stort steg bort från typisk mäklar-kommunikation i form av stylade Hemnet-hem, hetsiga säljbudskap och mäklare med backslick. Istället får oväntade, sorgliga och skruvade berättelser ta plats, säger Nadine Le Gros, copywriter på Prime.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Utöver den varumärkesdrivande kommunikationen jobbar Prime även med Svensk fastighetsförmedlings employer branding, förändringskommunikation och hållbarhetskommunikation.

Arbetsgrupp

Svensk Fastighetsförmedling:

Jennie Skogsborn Missuna, Chief Experience Officer

Maria Sånge, Brand & Content Manager

Louise Bauer, Marketing Manager

Henrik Freudenthal, PR Manager

Prime:

Johan Dyrendahl, Key Account Manager

Elisabeth Avrotin, Strategic Project Manager

Amanda Engström, Planner

Petter Lublin, Creative Director

Nadine Le Gros, Copywriter

Christoffer Lind, Art Director

Renée Lorenius, Producer

Victor Grundén, PR Specialist

Parapix:

Joakim Ottander, Producent

Joel Ängby, Regissör

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.