Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nytt koncept från Almondy ska visa att allt blir bättre med tårta

Publicerad: 27 juni 2022, 11:36

Lanseringskampanjen av Almondys nya koncept går just nu i play-kanaler, egna kanaler och i digitala video-ads.

Tårtbageriet Almondys nya visuella identitet är framtaget i samarbete med The Bond. I lanseringsfilmen får tårtan agera flyttpizzan i kompishänget, göra fredagsmyset lite härligare och sätta extra god smak på kyssen i regnet.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjThe BondIdentitetVarumärke

För drygt ett år sedan började Almondy samarbeta med byrån The Bond, i syfte att ge det 40- årsjubilerande tårtbageriet en uppdatering av varumärket. Nu är resultatet här, i form av en ny visuell identitet som genomsyrar allt från förpackningar och butiksmaterial till en ny webb och en stor kommunikationskampanj som precis gått live.

– Det känns fantastiskt att lansera nya Almondy. Uttrycket signalerar en självklar glädje, vilket är precis det vi alltid har stått för och vill förmedla. Med ett kommunikationskoncept som tar sin utgångspunkt i att allt blir bättre med tårta kan vi driva vår kategori framåt med helt nya möjligheter. Nu ser vi fram emot att dela med oss av allt kul vi har på gång, säger Sofie Funevik, marknadschef på Almondy, i ett pressmeddelande. 

En bärande del av kampanjen är en reklamfilm producerad av The Bond i samarbete med Stygn Studios. I filmen får tårtan agera flyttpizzan i kompishänget, göra fredagsmyset lite härligare och sätta extra god smak på kyssen i regnet.

Niklas Arvidsson, copywriter på The Bond, kommenterar:

– Det har varit en glädjefylld process där vi har jobbat tätt tillsammans med Almondy, vilket har varit nyckeln i utvecklingen, både av det nya uttrycket och av konceptet. Det är ett modigt steg för ett företag i en traditionell bransch och även om Almondy redan är marknadsledare så hoppas vi förstås att fler nu får upp ögonen för dem. 

Lanseringskampanjen går just nu i play-kanaler, egna kanaler och i digitala video-ads.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.