Kampanj
Nytt koncept ska tydliggöra hotellkedjans position som budgetalternativ
Publicerad: 10 juli 2023, 12:46
Comfort Hotel lanserar kampanjen ”More for Less” med en rad kortfilmer och reklam i Stockholms tunnelbana. Konceptet är framtaget av kommunikationsbyrån Shomei.
Comfort Hotel är ett budgetalternativ som ägs av Strawberry (tidigare Nordic Choice). Konceptet ”More for Less” bygger på faktumet att när gästerna betalar mindre för ditt hotell så får du mer pengar över till att göra andra saker. Shomeis koncept inkluderar en serie kortfilmer och OOH.
– För målgruppen är inte boendet det viktigaste, utan det är snarare allt runtomkring. Därför utspelar sig den större delen av kampanjen utanför hotellets fyra väggar, säger Ellinor Fryxell art director på Shomei i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Arbetsgrupp Comfort Hotel
Marknadschef: Cecilia Flodin
Marknadskoordinator: Evelina Holm
Projektgrupp Shomei
Creative Lead: Erik Höglund
Art Director: Ellinor Fryxell
Copywriter: Jakob Alledal
Foto & film: Max Egnell
Projektledare: Ebba Viklund