Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nytt reklamkoncept ska hjälpa krisande Indiska

Publicerad: 4 Juni 2020, 07:33

Bild från Indiskas nya kampanj.

Foto: Press

Indiskas nya kampanj, framtagen av Åkestam Holst, är en svensk safari som ska få fler att upptäcka ”det nya Indiska”.


Ämnen i artikeln:

IndiskaÅkestam Holst

Den senaste tiden har varit tuff för inrednings- och klädkedjan Indiska, som på bara några år gjort förluster på 300 miljoner kronor. 2017 klev den tidigare strategikonsulten Karin Lindahl in som delägare och vd, och nu kämpar man med att vända siffrorna till tillväxt. 

Som en del av det arbetet rullar nu Indiska ut sin första breda kampanj baserad på det nya reklamkonceptet ”More to discover”. Den är framtagen av Åkestam Holst tillsammans med systerbolaget Evidence Strategy. 

– Indiska är ett fantastiskt varumärke, befolkat med människor som verkligen tror på det vi gör. Vi har under alla år haft en trogen kundkrets men under en period tappade vi bort oss själva. Nu har vi hittat en ny kärna samtidigt som vi är trogna det som Indiska alltid har varit kända för. Erbjudandet är renodlat och förnyat så det passa den skandinaviska marknaden bättre. Vi är superstolta över det ”nya Indiska” och ser fram emot att få dela med oss av allt det fina vi har att erbjuda. Det är en av uppgifterna som det nya reklamkonceptet ska hjälpa oss med att göra; få fler att upptäcka nya Indiska, säger Karin Lindahl, vd för Indiska, i ett pressmeddelande.

Den nya kampanjen går ut brett i TV4-gruppens kanaler, digitalt i köpta och egna samt i butik.

Arbetsgivare:

Uppdragsgivare: Indiska

Reklambyrå: Åkestam Holst NoA

Performance/analysbyrå: NoA Connect

Regissör: Mauri Chifflet

Produktionsbolag: Social Club

Retusch: Olov Öqvist (BKRY NoA)

Fotograf: Tiago Pinho (Åkestam Holst NoA)

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

IndiskaÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.