torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Nytt Risifruttikoncept – här är första enheterna

Publicerad: 25 februari 2020, 10:37

Det nya konceptet är framtaget av Bloomy Ideas och kretsar kring Risifruttifamiljen.

Ämnen i artikeln:

OrklaBloomy IdeasRisifruttiKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


I höstas rapporterade Resumé om att Bloomy Ideas inlett ett sarmarbete med det Orklaägda varumärket Risifrutti. Målet med den nya kommunikationen har varit att Risifrutti ska nå en bredare målgrupp och tydliggöra sin position. Nu presenterar parterna de första enheterna efter omtaget.

Reklamfilmerna, som kommer att gå i tv och digitala kanaler, kretsar kring ”Risifruttifamiljen”, en familj med fäbless för genvägar.

– Risifrutti är ingen sportnutrition eller något som ersätter en power bar. Men det är en produkt för aktiva människor. När vi pratat med människor i alla åldrar är det tydligt att Risifrutti står för just detta. Dessutom är relationen till varumärket mycket stark. Därför ville vi bygga vidare på det här med ett långsiktigt varumärkeskoncept som kan ta Risifrutti in i framtiden, säger Max Munck, kreatör på Bloomy Ideas.

– Risifruttifamijen är inte mellanmjölk, inte lagom men inte heller familjen annorlunda. Familjen leds av en stark kvinna som heter Nancy. Gemensamt har familjen en fäbless för genvägar. En problemlösningsförmåga som oftast eliminerar stress. Dom är ständigt i farten och aktiviteterna gör dom av passion inte för att dom måste, fyller Ida Jagerfelt, kreatör på Bloomy Ideas, i.

Produktionsbolag bakom filmerna, som är regisserade av Johan von Reybikiel, är Tarot pictures.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Orkla Foods

Josefin Buregård, marknadschef

Caroline Rosvall, brand manager

Olivia Vranjes, digital manager

 

Bloomy 

Max Munck, kreatör

Ida Jagerfelt, kreatör

Frida Thunholm, grafisk form

Carl Wahlberg, planner

Li-Lie Chemnitz, projektledare

Per Jaldeborg, strategi

 

Tarot Pictures

Johan von Reybikiel, regissör

Carl Hägnefors Sander, executiv producent

Isabella Widlund, producent

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev