Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Nytt Risifruttikoncept – här är första enheterna

Publicerad: 25 Februari 2020, 10:37

Det nya konceptet är framtaget av Bloomy Ideas och kretsar kring Risifruttifamiljen.


Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasOrklaRisifrutti

I höstas rapporterade Resumé om att Bloomy Ideas inlett ett sarmarbete med det Orklaägda varumärket Risifrutti. Målet med den nya kommunikationen har varit att Risifrutti ska nå en bredare målgrupp och tydliggöra sin position. Nu presenterar parterna de första enheterna efter omtaget.

Reklamfilmerna, som kommer att gå i tv och digitala kanaler, kretsar kring ”Risifruttifamiljen”, en familj med fäbless för genvägar.

– Risifrutti är ingen sportnutrition eller något som ersätter en power bar. Men det är en produkt för aktiva människor. När vi pratat med människor i alla åldrar är det tydligt att Risifrutti står för just detta. Dessutom är relationen till varumärket mycket stark. Därför ville vi bygga vidare på det här med ett långsiktigt varumärkeskoncept som kan ta Risifrutti in i framtiden, säger Max Munck, kreatör på Bloomy Ideas.

– Risifruttifamijen är inte mellanmjölk, inte lagom men inte heller familjen annorlunda. Familjen leds av en stark kvinna som heter Nancy. Gemensamt har familjen en fäbless för genvägar. En problemlösningsförmåga som oftast eliminerar stress. Dom är ständigt i farten och aktiviteterna gör dom av passion inte för att dom måste, fyller Ida Jagerfelt, kreatör på Bloomy Ideas, i.

Produktionsbolag bakom filmerna, som är regisserade av Johan von Reybikiel, är Tarot pictures.

Arbetsgrupp

Orkla Foods

Josefin Buregård, marknadschef

Caroline Rosvall, brand manager

Olivia Vranjes, digital manager

 

Bloomy 

Max Munck, kreatör

Ida Jagerfelt, kreatör

Frida Thunholm, grafisk form

Carl Wahlberg, planner

Li-Lie Chemnitz, projektledare

Per Jaldeborg, strategi

 

Tarot Pictures

Johan von Reybikiel, regissör

Carl Hägnefors Sander, executiv producent

Isabella Widlund, producent

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasOrklaRisifrutti

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.