Kampanj
Oatly släpper "Fuck Oatly" – samlar kritik mot varumärket: "Majoriteten verkar hata sajten"
Publicerad: 28 april 2023, 10:23
Martin Ringqvist på Oatly kommenterar havredryckstillverkarens nya transparenssajt.
Foto: montage
Oatly är gång på gång föremål för kritikstormar. Nu gör havredryckstillverkaren ett något udda initiativ – och samlar sågningarna och bojkottskampanjerna mot det egna varumärket på en ny sajt.
– Det är säkert en idiotisk idé för de flesta företag, men för Oatly passar den bra, säger Martin Ringqvist, executive creative director på Oatly.
Oatly är både ett av Sveriges mest hajpade varumärken – och ett av de varumärken som oftast är föremål för kritikstormar och bojkotter. Det har handlat om alltifrån hur bolaget
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.