onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Oatly släpper "Fuck Oatly" – samlar kritik mot varumärket: "Majoriteten verkar hata sajten"

Publicerad: 28 april 2023, 10:23

Martin Ringqvist på Oatly kommenterar havredryckstillverkarens nya transparenssajt.

Foto: montage

Oatly är gång på gång föremål för kritikstormar. Nu gör havredryckstillverkaren ett något udda initiativ – och samlar sågningarna och bojkottskampanjerna mot det egna varumärket på en ny sajt.
– Det är säkert en idiotisk idé för de flesta företag, men för Oatly passar den bra, säger Martin Ringqvist, executive creative director på Oatly.

Ämnen i artikeln:

OatlyMartin RingqvistMarknadsföringKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Oatly är både ett av Sveriges mest hajpade varumärken – och ett av de varumärken som oftast är föremål för kritikstormar och bojkotter. Det har handlat om alltifrån hur bolaget

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev