Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Oddset och Skellefteå hyllar hemmasupportrar med upphängd tröja i ny kampanj

Publicerad: 12 oktober 2022, 11:03

Efter en framgångsrik hockeykarriär får de största stjärnorna sina tröjor upphängda i taket på hemmaborgen, ett ultimat erkännande från klubben. Oddset och Skellefteå AIK lånar greppet i sin senaste kampanj.

Ämnen i artikeln:

NyheterOddsetKampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Kampanjen med SHL-klubben Skellefteå AIK och Oddset går ut på att hylla de som verkligen gör skillnad, nämligen supportrarna. Statistik visar att hemmasupportrar bidrar till flest mål, assist, och poäng, enligt ett pressutskick.

– Inom vår devis ”Den som vet mest vinner mest” vill vi gärna att det ska finnas ett samspel mellan hjärta och hjärna i våra lösningar, och sen strössla på lite glimten i ögat på det. Det tycker jag att vi har lyckats med i den här kampanjen, säger Ken Söderqvist, brand manager på Oddset.

Supportrarna får dela på en tröja, som hänger i taket bredvid hockeyspelaren Jimmie Ericssons matchtröja. 

Kampanjen är framtagen av Perfect Fools och den kommer gå i tv och digitala kanaler under hela säsongen.

– Oddsets kommunikation innehåller alltid en hel del quirkighet. I den här filmen utnyttjade vi det känslomässiga i den hissade tröjan, adderade lite humor ovanpå det, för att sedan landa i något känslosamt igen. Att klubben hyllar supportrarna som tröja nummer två i ordningen visar på att de värderar supportrarna lika högt som stjärnorna på isen. Fint ju, säger Petter Esbjörnsson kreatör på Perfect Fools.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Oddset:

Ken Söderqvist, Oddset Brand Manager

Eva-Marie Röhl, Marknadsansvarig Sport

Perfect Fools:

Petter Esbjörnsson, Copywriter

Sebastian Snygg, Copywriter

Karl Nord, Art Director

Amit Raab, Producer

Klas Lusth, ECD

Always Frank:

Mattias Coldén, Agency Producer

Bleck Film:

Marcus Svanberg, Regissör

Sofia Swahn, EP

Alexandra Malmqvist, Producent

Carl Nilsson, DOP

Johan Kjellberg, Klippare

Plop, Ljud

Max Strömberg, Grade

Dupp, VFX

Wille Rising, Online

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev