Kampanj
Oh My gör tydlig blinkning åt kalhyggen i ny kampanj för Skogssällskapet
Publicerad: 27 januari 2023, 09:44
Skogssällskapet ska försöka ändra människors uppfattning om organisationen.
Skogssällskapet hjälper skogsägare och till skillnad från sina konkurrenter tar de betalt för sina tjänster. I Oh My:s kampanj dramatiseras situationer när gratis är för bra för att vara sant, med målet att få fler att inse att även skogsförvaltning är värt att betala för.
Skogssällskapet är vätetablerat bland skogsägare och har funnits i över 100 år, men enligt en undersökning anses de som dyra. Till skillnad från sina största konkurrenter är Skogssällskapet en allmännyttig stiftelse, utan egna virkesindustrier, som varje år donerar cirka 20 miljoner till skogsforskning.
– Eftersom vi är fristående på virkesmarknaden har vi en annan roll än de virkesköpande organisationerna. Vi utgår helt enkelt från varje skogsägares egna mål med skogen, säger Ulrika Lagerlöf, kommunikationsansvarig på Skogssällskapet i ett pressmeddelande.
De tre filmerna kommer gå i Skogssällskapets egna kanaler samt via köpt media.
– Det hela bygger på den gamla principen om att det inte finns någonting som en gratis lunch. Och att goda råd faktiskt inte är dyra, utan värda att betala för, säger Viggo Lindberg och Amanda Billing, kreatörer på Oh My.
Produktionsbolag är Gabardin och regissör är Petter Bristav.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Skogssällskapet:
Ulrika Lagerlöf, kommunikationsansvarig
Oh My:
Sara Thun Arodén, projektledare
Viggo Lindberg, kreatör
Amanda Billing, kreatör
Annika Bäckström, UX-designer
Igor Milosevic, webbprojektledare
Arbetsgrupp på Gabardin:
Petter Bristav, regissör
Martin Widsell, producent
Alexander Björk, producent
Liun Riad, a-foto
Fanny Jernström, produktionsledare
Susanne Danielson, produktionsassistent
David Lebna, gaffer
Michael Korsgren, gaffer
John F. Lindquist, colorist
Ruben Ruthberg, animatör
Trickle
Felicia Teglén, content distributor
Elina Wase, content distributor
Arbetsgrupp på KIT Media:
Daniel Josefson, stillbildsfotograf