Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

OKQ8 gör filmserie om bensinmack – vill konkurrera med Ica-såpan

Publicerad: 2 februari 2021, 09:46

Pris och tjänster ska vara en naturlig del av handlingen i OKQ8:s egen reklamsåpa.

Foto: Press

OKQ8 vill gifta underhållning med reklam i ett nytt filmkoncept som kommer att gå i tv.


Ämnen i artikeln:

OKQ813

På 1980-talet startade tv-serien Macken, som skildrade det dagliga livet på en bensinmack i Sverige. Nu gör OKQ8, enligt egen utsago landets största bensinstationskedja, en egen serie kring just en bensinmack. 

Inspirerade av reklamsåpans format kommer fristående avsnitt att utspela sig på en OKQ8-station, där produkter, tjänster och priser görs till en tydlig och naturlig del av handlingen. 

– Vi har jobbat intensivt under hösten med det här, och konceptet kommer att göra ett stort och viktigt jobb för oss på OKQ8, såväl för vår affär och vårt varumärke som internt och mot våra kunder. Det kommer också starkt hjälpa till att driva våra affärsprioriteringar, säger Charlotte Sjöberg Nilsson, marknadschef OKQ8, i ett pressmeddelande. 

Det nya reklamkonceptet är framtaget tillsammans med reklambyrån 13, som man började arbeta med i somras. Den har producerats av Esteban.

– Det känns fantastisk kul att ha fått förtroende att ta fram ett helt nytt reklamfilmskoncept för Sveriges största drivmedelskedja. Målsättningen är att filmkonceptet framöver kommer konkurrera med ICA-såpan om positionen som Sveriges mest omtyckta, säger Nima Stillerud, creative director på 13.

Den första filmen har premiär på TV4 den 8 februari, men en trailer har redan släppts. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

OKQ813

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.