Kampanj
OKQ8 vill visa hur de förenklar för företagskunderna
Publicerad: 15 juni 2022, 08:12
OKQ8:s nya kampanj går huvudsakligen i sociala medier, digitalt och print.
Med kampanjen ”Hur enkelt kan det va?” lanserar OKQ8 två nya företagskort.
OKQ8:s två nya företagskort är framtagna för den ökande andelen elbilar. Med en helhetslösning, som inkluderar företagskort och laddboxar, kan man ladda elbilen på jobbet, på stationen eller hemma, och betala på samma faktura. Dessutom kan man betala för flytande drivmedel och andra bilrelaterade produkter på stationerna.
Med den nya kampanjen ”Hur enkelt kan det va?” vill OKQ8 visa hur de förenklar för företagskunderna.
– Vi satsar mycket på hållbara drivmedel och bygger ut med snabbladdning på allt fler stationer. I den satsningen ingår också de nya korten som ska göra det enklare för bilförarna, säger Pia-Karin Wennerholm, marknadsansvarig för OKQ8 Elbilsladdning inom B2B, i ett pressmeddelande.
Kampanjen går huvudsakligen i sociala medier, digitalt och print, och är framtagen av Outhousebyrån.
Arbetsgrupp
Ansvarig kund:
Pia-Karin Wennerholm, Marketing manager B2B Sales & CRM, OKQ8 AB
Team på Outhousebyrån:
Projektledare/Kundansvarig – Johanna Ronnestam Bergbom
Produktionsledare – Susanne Appelgren
AD – Emma Nilsson
Copy/Kreatör – Karl-Fredrik Mattsson
Copy – Diana Martin
Originalare – Ola Arvidsson
Kreatör – Tomas Strand
Mediebyrå:
HowCom