Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Old Spice spinner vidare på succén – ”The man your man could smell like” har blivit pappa

Publicerad: 24 Januari 2020, 13:22

I de nya reklamfilmerna har Isaiah Mustafas karaktär blivit en pinsam pappa.

Foto: Skärmdump Youtube

För tio år sedan låg Old Spice bakom en av reklamvärldens första viralraketer med hyllade ”The man your man could smell like”. Nu återvänder Isaiah Mustafa till sin reklamkaraktär – som i de nya filmerna får sällskap av sin son.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleOld SpiceKampanjWieden + Kennedy

2010 gjorde det Procter & Gamble-ägda varumärket Old Spice världssuccé med reklamkaraktären ”The man your man could smell like”, spelad av Isaiah Mustafa. Reklamfilmen, som Old Spice byrå Wieden + Kennedy ligger bakom, vann bland annat ett prestigefullt grand prix i Cannes Lions filmkategori och en Emmy för ”Outstanding Commercial”. Den gav dessutom upphov till en av reklamvärldens första viralraketer när den nådde över tre miljoner visningar i en tid då de flesta varumärken inte ens publicerade sina annonser online. 

Sedan dess har Old Spice utvecklat det hyllade konceptet och även tagit in Terry Crews som frontfigur. 

För att fira 10-årsjubileet återvänder nu Isaiah Mustafa till reklamfilmens machofigur, som nu har fått en son som spelas av Keith Powers från Straight Outta Compton. Det skriver Adweek

LÄS MER: ”Old Spice nya reklamfilm – den mest flippade hittills” 

I de nya reklamfilmerna har Isaiah Mustafas karaktär blivit en pinsam pappa som stör sonen när han spelar basket med kompisarna – och under ett möte på kontoret – bara för att skryta om fördelarna med Old Spice. Sonen menar i stället att han föredrar produkterna från Old Spice nya kollektion ”Ultra Smooth”, som har en diskretare doft än de tidigare. Budskapet lyder: ”Smell like your own man, man”. 

– När det kommer till grooming, vet vi att dagens Old Spice-användare letar efter sina egna signaturdofter- och produkter och har olika smak och behov. Isaiah Mustafas återkomst tillsammans med hans nya, lågmälda tv-son, Keith Powers, visar att Old Spice fortsätter att utvecklas, säger Matt Krehbiel, varumärkeschef för Old Spice på Procter & Gamble. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.