Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ombytta roller i Julas julkampanj

Publicerad: 6 November 2020, 13:56

I Julas julkampanj är det pappan som ger en hemsnickrad julklapp till sin son.


Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

För två år sedan lanserade Garbergs och Jula det nya konceptet ”Inget kan stoppa dig nu”, ett koncept som är tänkt att inspirera till skaparglädje och där Starships 80-talsklassiker ”Nothings gonna stop us now” fungerar som ledmotiv. Hittills har vi bland annat fått se hemmasnickrare göra verklighet av sina drömmar om att bli trubadurer, tonårsföräldrar med lite väl stor renoveringsiver och en son som för första gången får sköta hemmafixet utan sin pappas hjälp.

När det nu nalkas jul berättar Jula och Garbergs om en pappa som skjutit på julklappshandlandet till efter stängningstid och därför får snickra ihop en egen julklapp till sin son. Resultatet är inte det mest estetiskt tilltalande, men vad gör väl det?

– Vi vill sänka trösklarna och att fler ska upptäcka glädjen med att fixa saker själva. Av resultaten att döma vågar vi tro att vår kommunikation inspirerar fler att både sätta igång och hitta till både våra butiker och e-handel, säger Jonas Järrenfors, marketing director på Jula.

Kampanjen kommer att gå i TV, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler. Filmen är producerad av Giants&Toys och regisserad av Traktor.

Arbetsgrupp

Beställare hos Jula

Marketing Director: Jonas Järrenfors

Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk

Arbetsgrupp Garbergs

Projektledare/strateg: Joakim Landin

Produktionsledare: Malin Boustedt

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot

Byråproducent: Annika Witkowska

Formgivare: Rasmus Asp

Motion graphics: Najeb Albakar

Regi

Traktor

Produktionsbolag

Giants&Toys

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.