Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 18 mars 2020, 09:25
Reklamkonceptet är framtaget i samarbete med Tillsammans och FLX.
Komediserien The Office, både den brittiska och den amerikanska versionen, är en av 00-talets mest ikoniska. I den lärde tittarna känna den egocentriska, självgoda och floskelfyllda mellanchefen David Brent som alltid visste hur saker och ting låg till.
När ÖoB, reklambyrån Tillsammans och Måns Herngren från FLX nu lanserar ett nytt koncept, ”Smart, roligt, billigt”, säger man sig ha tagit inspiration från serien.
– ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.
I de två första enheterna försöker konceptets David Brent tillsammans med sitt team komma fram till vad ÖoB står för. Varje film kommer att avslutas med ”Veckans pall” där ÖoB presenterar aktuella eller prisnedsatta produkter.
– Vi vill förmedla att vi är hela vardagens varuhus med en bred produktflora som ger en smartare, roligare och billigare totalupplevelse, säger Fredrik Johanson.
– I det insiktsarbete som ligger till grund för det nya konceptet, lärde vi oss bland annat att ÖoBs alla kundklubbsmedlemmar, som ofta besöker varuhuset, har en mycket tydlig bild av det värde som lågpriskedjan skapar. Det vill vi överföra till den övriga marknaden, säger Johan Falk, kundansvarig strateg på Tillsammans.
Kampanjen kommer gå i egna och köpta kanaler samt med kontinuerlig tv-närvaro.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Beställare:
Fredrik Johanson, kommersiell chef ÖoB
Monika Gustavsson, reklamchef ÖoB
Reklambyrå: Tillsammans Sthlm
Kundansvarig: Johan Falk
AD: Emil Oldberg
Copy: Mattias Manitski
Kreatör: Carl Henrik Wrethman
Operativ projektledare: Åsa Candle
Produktionsbolag: FLX
Regi: Måns Herngren
Exekutive Producent: Therese Pettersson
Producent: Johan Gabous
Produktionsledare: Martin Grimlund / Nathalie Bergdahl
DOP: Henrik Stenberg
Scenografi: Jovanna Remaeus
Kostym: Madde Thor
Klippare: Robin Siwe
Post: The Line
Produktionsbolag taktiska filmer: Kompis Film
Regi: Clas Lundin