Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Operan lyfter fram konstens betydelse i ny kampanj

Publicerad: 1 Juni 2020, 11:51

Bild från Kungliga Operans nya kampanj, framtagen tillsammans med Prime.

I samband med att Kungliga Operan presenterar programmet för säsongen 2020-2021, lanserar nationalscenen kampanjen ”Konsten att blicka framåt” tillsammans med Prime. Här vill Operan lyfta fram scenkonstens och musikens betydelse i en orolig tid.


Ämnen i artikeln:

OperaKungliga OperanPrime

Kampanjen kommer att synas utomhus, digitalt och i print, är framtagen av Kungliga Operans kommunikationsavdelning i samarbete med Prime.

– Vi är övertygade om att konst och musik är extra betydelsefullt i svåra tider. Konsten kan helt enkelt hjälpa oss människor att uthärda och blicka framåt. Sedan 1773 har Operan inte bara upplevt stor kärlek och framgång, utan också krig, tragedier och pandemier. Med vår satsning vill vi ingjuta hopp om en ljusare framtid och att vi tar en dag i taget tillsammans med vår publik, säger Catarina Falkenhav, kommunikationschef på Kungliga Operan i en kommentar.

Under våren har publiken fått se opera och balett gratis på streamingplattformen Operan Play eftersom coronautbrottet har gjort att föreställningar inför publik inte har varit möjliga att genomföra. Men Operan förbereder sig för tiden efter pandemin.

– Det fina med Operan Play är att du kan besöka oss från soffan, parken eller hemmakontoret. Med tjänsten hoppas vi också nå en ny publik som inte har besökt Operan tidigare. Vi vill möta vår publik både digitalt och i verkligheten. Men självklart längtar vi efter att vårt hus ska fyllas av musik, dans och publik snart igen, säger Catarina Falkenhav i en kommentar.

Arbetsgrupp:

Kungliga Operan:

Catarina Falkenhav, kommunikationschef

Torbjörn Eriksson, presschef

Helena Lindroth, kommunikatör

Frida Nilson, kommunikatör

Sara Stolt, kommunikatör

Katarina Marklund, formgivare

Magnus Israelsson, formgivare

 

Prime:

Isak Landaboure, creative director

Nadine Le Gros, creative

Natasha Bromberg, projektledare

Matti Kataja, kundansvarig

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

OperaKungliga OperanPrime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.