Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Orange står i centrum i Pensionsmyndighetens rikstäckande kampanj

Publicerad: 17 Februari 2020, 09:17

Ur Pensionsmyndighetens reklamfilm ”Möt Gert och Frida”.

Lagom till att det orange kuvertet med årets pensionsbesked skickas ut lanserar Pensionsmyndigheten en rikstäckande kampanj. Med fejkad dokumentärstil får tittarna under fem veckor följa de två karaktärerna Gert och Frida som samlar på orange objekt.


Ämnen i artikeln:

PensionsmyndighetenKampanjNosy

De kommande veckorna skickas det orange kuvertet ut med årets pensionsbesked. För att uppmärksamma detta lanserar Pensionsmyndigheten en rikstäckande kampanj, med syfte att informera om vad som påverkar pensionen och påminna om att se över sin pension. 

I en serie filmer i fejkad dokumentärstil får tittarna under fem veckor följa de två karaktärerna Gert och Frida som samlar på orange objekt. Med filmerna vill Pensionsmyndigheten även belysa vilka faktorer som påverkar pensionen, det vill säga: vad du har tjänat genom åren, att du har tjänstepension och vid vilken ålder du väljer att gå i pension.

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån Nosy.

LÄS MER: Pensionsmyndigheten går ”all in” på orange 

– Vi valde i år att gå all in på orange som ju är synonymt med det årliga pensionsbeskedet. Filmerna och utomhusenheterna är skapade på ett tankeprovocerade sätt för maximal uppmärksamhet, visionen är att alla i framtiden ska tänka på sin pension så fort de ser något som är orange, säger Filip Lindquist, creative director på Nosy, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen pågår under vecka 7-12 och kommer att synas digitalt, på sociala medier, tv, utomhus, via radio och i kollektivtrafiken.

Liksom förra året beger sig Pensionsmyndigheten ut för att informera och svara på frågor om pension på 51 platser runtom i landet. Bland annat kommer allmänheten att kunna få personlig hjälp med sina frågor på Centralstationen i Stockholm under vecka 10. 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Nosy:

Strategisk projektledare: Mirja Kais, Hanna Winéus

Operativ projektledare: Carmen Recarey

Planner: Johan Sahlström

Kreatörer: Filip Lindquist, Isak Edvinsson

Regissör: Filip Lindquist

Formgivare/Motiondesigners: Tobias Wallin, Andreas Sandberg

Filmproducent: Rikard Rogeland

Radio: Andreas Sandberg

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.