Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Örebro SK låter supportrarna vara med och höja volymen tillsammans med byrån

Publicerad: 9 Juni 2020, 08:56

Den allsvenska premiären mellan Örebro och AIK sker inför tunga läktare har Ord & Bild skapat en möjlighet för supportrar att bestämma hur stort publiktrycket ska bli.


Ämnen i artikeln:

AllsvenskanOrd&Bild

Inför den publiklösa allsvenska premiären mot AIK nu på söndag lanserar ÖSK ”Hemmaklacken”. I samband med uppvärmningen kommer ljudinspelningar från klacken på Västra Stå att spelas upp i högtalarna på Behrn Arena och det är supportrarna som bestämmer hur hög volymen ska bli, hemifrån.

Plattformen är också en alternativ intäktskälla för klubben då biljetterna till Hemmaklacken kostar 50 kronor styck och ju fler som går med, desto högre kommer volymen att bli på arenan under uppvärmningen.

– Vi är självklart väldigt glada för att säsongen äntligen kan dra igång, men vi kommer att sakna vår publik på läktarna. Dessutom kämpar vi med ekonomin så varje såld stödbiljett till Hemmaklacken är värdefull för oss. Hemmaklacken är ett försök att engagera våra supportrar och att, trots rådande förhållande, få till lite stämning på arenan innan matchen mot AIK. Faller detta väl ut är det inte otänkbart att Hemmaklacken återkommer under fler matcher, säger Sandra Almqvist, marknadsansvarig ÖSK Fotboll i en kommentar. 

Hemmaklacken lanserades i fredags och i veckan att synas socialt och via banners. I dagsläget har 400 supportrar visat sitt stöd genom att köpa biljett.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AllsvenskanOrd&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.