Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Oscar Zia först ut i Tres nya influencerkampanj

Publicerad: 14 juni 2022, 12:19

Artisten och programledaren Oscar Zia frontar Tres senaste kampanj.

I första delen av Tres nya influencerkampanj visar Oscar Zia kraften i 5G genom att streama film på Ribban i Malmö. Snart väntar influenceraktiveringar med Malin Gabrielsson i Göteborg och Filip Dikmen i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjInfluencer marketing5GTre

I början av maj lanserade Tre sitt nya 5G-nät med en stor reklamkampanj. Nu tar telekomoperatören nästa steg i kampen om de svenska 5G-kunderna, genom att lansera en influencerkampanj som startar under tisdagen och pågår hela sommaren.

Först ut är artisten och programledaren Oscar Zia, som visar kraften i 5G genom att streama film på Ribban i Malmö – eller ”LaggfRibban” som Tre kallar området när det nu fått 5G-fart. 

Snart följer influenceraktiveringar med Malin Gabrielsson i Göteborg och Filip Dikmen i Stockholm, som båda på olika sätt kommer att visa kraften i 5G i respektive stad. Förutom inlägg i Oscar, Malin och Filips egna kanaler, kommer kampanjen att gå i sociala medier under sommaren.

Kampanjen är framtagen av Tres Inhousebyrå ”Tre Creative Agency” och kommunikationsbyrån BCW, med Makeriet som produktionsbolag. 

– Det har snackats om den nya tekniken i flera år men nu är det inte längre en framtidsdröm, i dag är höghastighets-5G här på riktigt. Med hjälp av Oscar, Malin och Filip vill vi manifestera hur den nya tekniken kommer att revolutionera hur vi surfar, streamar och spelar, samt att man kan skaffa 5G-bredband hemma istället för fiber – och få höga hastigheter utan kablar i marken eller hål i väggen, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre, i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.