Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Oscar Zia medverkar i Granngårdens nya programsatsning ”Väx upp för fan”

Publicerad: 22 april 2022, 09:30

Foto: Granngården

Oscar Zia har många bollar i luften, nu dyker han upp i Granngårdens nya programserie ”Väx upp för fan” där tittaren får följa Oscar Zia i jakten på ett mer jordnära liv. Bakom idé och koncept står Granngårdens huvudbyrå Chiffer.


Ämnen i artikeln:

FLX

– Jag är både nyfiken på och lite rädd för livet på landet. Men med det intensiva storstadsliv jag lever i dag skulle jag nog må bra av att vara mer i naturen. Så det här kändes som en rolig utmaning och om det kan inspirera andra som också lever ett hektiskt liv känns det extra meningsfullt, säger Oscar Zia.  

Odlingsintresset bland unga ökade under pandemin, Granngården vill ta tillfället i akt att fånga upp intresset och inspirera fler unga att börja odla. Serien är producerad av FLX och för regi står Maja Härngren

Foto: Granngården

Programserien består av sex avsnitt där tittaren får följa Oscars kontrast från glammiga Melodifestivalen till det jordnära livet på landet. I serien introduceras vi för flera personer som alla delar en stor passion för odling. Och genom besök hos både vänner och experter ute i landet hoppas Oscar kunna hitta inspiration och kunskap till att odla egna råvaror, som han i finalavsnittet tillagar när hans vänner kommer på middag. Dessutom blir han utmanad kring sina rädslor och kanske även en och annan fördom.  

Ökat odlingsintresse bland unga 

Närmare var femte svensk (18 procent) har börjat intressera sig för trädgård och odling. Ännu tydligare är det bland unga vuxna mellan 18-29 år där hela 21 procent uppger trädgårdsarbete som en nyfunnen hobby. 

Granngårdens vision är att skapa ett friskare Sverige genom en folkrörelse där fler väljer just det jordnära livet. 

– Vi ser tydligt hur allt fler yngre kunder i 20-30-årsåldern hittar till oss. Det vill vi ta fasta på genom serien och hoppas att det ska leda till att fler i den här nya målgruppen ska bli inspirerade att börja odla, säger Lena Hillstedt, marknadschef på Granngården.  

”Väx upp för fan” har premiär den 28 april kl. 15:00 via Granngårdens Youtube-kanal.  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Chiffer

PJ Lindqvist, Art Director

Jenny Åberg Hüttner, Copywriter

Emelie Otterbeck, Creative Producer

Michelle Vistam, Copywriter

Marit Thune, Account Director

Ylva Söderberg, Creative Director

Malin Hallberg, Production Manager

Maja Härngren, Director

Björn Owen Glad, Innovation Lead

 

FLX

Sofie Fergusson, Producent

Helena Eidvall, Business Developer Branded Content

Eleanor Andersson, Executive Producer & Business developer

 

Arbetsgrupp Granngården

Lena Hillstedt, Marknadschef

Amanda Birch-Jensen, Communication & Content Manager

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

FLX

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.