Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ostbåge-aerobics i OLWs nya kampanj

Publicerad: 15 Mars 2021, 08:40

I Volts nya kampanj för OLW snacksas det i de mest oväntade av lägen.


Ämnen i artikeln:

OLWVolt

I dag är det premiär för OLWs nya kampanj där chips, ostbågar och OLWss andra produkter dyker upp i något oväntade sammanhang. I premiärrundan är det ostbågar som dyker upp på ett aerobicspass och prasslande chipspåsar i händerna på ett cheerleading-lag. Kampanjen är framtagen av Volt och går under OLWs övergripande ”Livet med en nypa salt”-koncept som lanserades häromåret. Filmerna är producerade av Camp David och regisserade av Robert Jitzmark.

– Våra produkter sprider glädje och kravlöshet både till vardag och fest, vilket är något vi velat lyfta fram med konceptet ”Livet med en nypa salt”. I vår nya kampanj bjuder vi på extra allt. Musik, dans, gemenskap och framträdanden med glimten i ögat. Man skulle till och med kunna säga att vår nya kampanj tar sig själv med en nypa salt, säger Malou Yeung Kadir, marketing manager för OLW snacks & konfektyr på Orkla.

Kampanjen kommer att gå i tv, digitalt, i butik och på sponsringsytor. Musiken i kampanjen är resultatet av ett samarbete mellan Mange Schmidt, Tiktok-profilen Ludvig Larsson (Ludababy) och Volts kreatörer.

– För oss har det varit viktigt att göra varumärkeskommunikation som samtidigt sätter produkterna först. Vi vill göra kommunikation utan en enda snacksfri sekund. Den mest snacksiga kommunikationen i världen. Det handlar om att göra något underhållande och avslappnat, samtidigt som att ingen ska kunna missa att det handlar om OLW, säger Viktor Arve och Samuel Skwarski, kreatörer på Volt.

Arbetsgrupp

Orkla Confectionary & Snacks

Malou Yeung Kadir, Marketing Manager

Eric Nilsson, Marknads- & Innovationsdirektör

 

Volt Stockholm

Art Director: Viktor Arve, Samuel Skwarski

Copywriter: Viktor Arve, Samuel Skwarski

Produktionsledare: Viveka Hilding

Projektledare: Jonas Brodén

PR: Samuel Skwarski

Byråproducent: Fabian Mannheimer

 

Produktionsbolag: Camp David

Director: Robert Jitzmark

Executive Producer: Rickard Edholm

Production Manager: Emma Creed

Music: Mange Schmidt & Ludvig Larsson 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

OLWVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.