Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Östergötland – ett landskap så obeskrivligt att det måste upplevas

Publicerad: 18 mars 2021, 09:58

Det går inte riktigt att sätta ord på hur det är att uppleva Östergötland, du måste helt enkelt åka dit. Det är budskapet i Visit Östergötlands nya kampanj, framtagen av Markus Reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

Markus

Vissa saker är svåra att återge i text och bild, åtminstone om man vill förmedla nån form av känsla och inte bara rabbla fakta. I Markus Reklambyrås nya kampanj för Visit Östergötland är det den insikten som står i centrum. Byrån jämför själva med att sitta och tröska igenom ett fotoalbum från en kompis ”finna-sig-själv-resa”, det görs helt enkelt inte rättvisa. 

– Besöksnäring är ett klurigt segment att nå ut i då många erbjuder liknande saker på ett liknande sätt. Vi ville uppmärksamma fler på vad Östergötland har att erbjuda genom att skapa något minnesvärt som får människor att haja till, säger Hanna Nord, Strateg på Visit Östergötland.

I kampanjens filmer får vi bland annat följa en familj som hänförd passerar Östergötlands gräns för första gången samt ett par som får känslan av landskapet överförd i någon slags upplevelsemaskin. Känslan av det anrika landskapet får kvinnan i paret att börja gråta. 

I de illustrerade tunnelbaneenheterna har Markus istället hittat inspiration från klassiska äventyrsfilmer som Star Wars, Indiana Jones och Casablanca. Varje bild representerar en del av vad som gör Östergötland värt att besöka. Illustrationerna är ritade av Mikael Eriksson.

Kampanjen kommer att synas i tv, utomhus, i sociala medier och på Youtube. Därtill kompletteras den av fiktiva resedagböcker i Visit Östergötlands egna kanaler.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Visit Östergötland, Hanna Nord och Therese Ranel

 

Byrå: Markus Reklambyrå

Art Director: Oskar Skott

Copywriter: Jenny Lindgren

Produktionsledare: Ebba Holmér

Projektledare: Anna Sjövall Hallin

 

Illustratör: Mikael Eriksson, Rithuset.

Regissör: Gustav Sundström

Produktionsbolag: Business Club Royale

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Markus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.