Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ovälkomna utmaningar i VVS-kedjans nya reklamkoncept

Publicerad: 20 Februari 2020, 14:13

VVS-installationskedjan Comfort vill tydliggöra att man gör så hemtrevliga badrum att kunderna inte kommer vilja göra annat än att stanna i badkaret, oavsett vilka utmaningar som omvärlden bjuder på.


Ämnen i artikeln:

ComfortSeason5

I början av året har Resumé rapporterat om den nya byrån Season5, grundad av de gamla Honesty-grundarna Martin Marklund, Petrus Kukulski och Emil Clase i samarbete med HiQ. Tanken är att byrån ska blanda grundarnas tro på tydliga reklamserier med HiQ:s digitala lösningar. Byråns första officiella kund är VVS-installationskedjan Comfort, en kund som nu lanserar ett nytt reklamkoncept framtaget av byrån.

– Byråns enkla strategi var att Comfort är proffs på att skapa komfortabla zoner som exempelvis badrum med värme i golvet, mysig dimmerbelysning, bubbelbad osv. Allt som gör att du vill stanna kvar där helt enkelt. Vi börjar med badrum, men sen kommer fler ytor även i B2B-sammanhang inkluderas, säger Peter Austler, marknadschef för Comfort-kedjan.

Reklamfilmerna kretsar kring en man som ställs inför en rad ovälkomna utmaningar, utmaningar som han snabbt skyr för att återvända till badkaret.

– Själva konceptet leker med tanken att i dag ska du hela tiden pusha dig själv och växa som individ. Alltså att magi växer utanför din bekvämlighetszon. Men tänk om det är tvärtom, att magi skapas på en plats där du redan är trygg – bakom en stängd dörr till ditt eget badrum. En tanke som vi summerat med uttrycket, Stanna i din Comfort-zon! I filmerna får vi följa en man som hela tiden hemfaller åt det trygga och bekväma snarare än äventyret och utmaningen, säger Martin Marklund, creative director och regissör på Season5.

LÄS MER: Tidigare Honesty-delägare startar byrå – ska para reklamserier med HiQ:s digitala lösningar

– Jag delar Season5:s synsätt om att sammanhängande reklamserier är det mest effektiva sättet att skapa reklamkapital. Filmerna är fin start på långsiktig satsning för vårt varumärke. Det finns en varm ton i allt vi tagit fram och humor så klart. Jag tror att många människor kan känna igen sig i vår karaktär. När livet snurrar på och man hela tiden ska överträffa sig själv, då blir återhämtning i en Comfort-zon ett härligt alternativ, avslutar Peter Austler.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ComfortSeason5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.