onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Övergivna träningsprylar i fokus för Friskis & Svettis nya kampanj

Publicerad: 19 januari 2023, 10:15

Att samla på sig gamla träningsredskap efter misslyckade försök att hitta rätt ”grej” kan nog många relatera till. I Friskis & Svettis nya kampanj vill man hjälpa till med just detta.

Ämnen i artikeln:

AcneFriskis & SvettisKampanjNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Träningstrender kommer och går. Nu rapporterar till exempel flera stora aktörer inom padel att bokningarna blir färre. För Friskis & Svettis har just detta, att trender kommer och går, blivit inspiration för en kampanj. Man använder sig av träningsaktörers övergivna intressen som argument att i stället skaffa ett medlemskap på Friskis & Svettis.

Runt nyår brukar många gym och träningsaktörer håva in nya medlemmar, men i år är prisfrågan kanske ännu viktigare för många. Friskis vänder sig därför till de som vill vara aktiva, men inte riktigt hittat sin grej.

– Second hand-utbudet av ny sportutrustning vittnar om att det finns många som vill träna men som inte har hittat sin grej ännu. Vi vill att fler ska upptäcka bredden i vårt träningsutbud och hitta en hållbar träningsrutin, säger Maria Zanchi, kommunikationschef på Friskis & Svettis.

Förutom att skaffa ett medlemskap uppmanar Friskis & Svettis också till garderobsrensningar, och hjälper till att sälja objekt som synts i kampanjen på Blocket.

– Många känner nog igen sig i att ha en eller två träningsprylar i garderoben som man skäms lite för. Jag säger inte att jag inte har en rockring med tyngd i. Så istället för att lägga pengarna på dyra prylar som ändå bara kommer hamna på Tradera – investera i ett medlemskap hos Friskis, säger en anonym rockringskreatör på Acne, som tagit fram kampanjen med Friskis & Svettis.

Se enheterna nedan.

Bild 1/3  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev