Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Owlet öppnar digital nattklubb för småbarnsföräldrar

Publicerad: 11 april 2022, 10:11

Owlet hoppas på att få personer hänger på nattklubben.

Foto: Owlet

Baby-techföretaget Owlet öppnar en nattklubb, helt digital, för småbarnsföräldrar i Sverige. Kampanjen är framtagen av kommunikationshuset Shomei som tillsammans med nattklubbsvärdarna Hannah Widell och ”HanaPee”, hoppas på få besökare.


Ämnen i artikeln:

TechHannah WidellKampanj

Trötta och sömnlösa föräldrar har fått en digital nattklubb att hänga på när Owlet nattklubben öppande den 19 mars. En sida där föräldrar bland annat kan se avkopplande DJ-framträdanden, chatta med varandra och få sällskap av kända föräldraprofiler via livestreams. Nattklubben är bara öppen mellan 02:00 och 04:00. 

– Det är spännande att öppna en nattklubb även om vi till skillnad från andra nattklubbar hoppas på så få besökare som möjligt. Tyvärr vet vi att målet kan bli svårt att nå, i alla fall på kort sikt, kommenterar Owlets Sverigechef Luca Penna, tillika nytillträdde klubbchef för Nattklubben.

Owlet började samarbeta med kommunikationshuset Shomei vid årsskiftet. 

– Vi har byggt en sida som är stängd nästan jämt. 22 timmar om dygnet. Det är med blandade känslor vi märker att klubben ändå har massor av besökare. Vi förstår att den fyller ett behov samtidigt som vi helst inte vill att någon ska hitta dit, säger Erik Höglund, Creative director på Shomei.

Owlet öppnade den virtuella Nattklubben under internationella sömnveckan. Det första besökarna möts av är en räknare som berättar hur många andra sömnlösa besökare klubben har för tillfället. Utvalda nätter underhåller klubbvärdar live med olika ämnen, andra nätter kan föräldrar vinna Owlets produkter. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Owlet

Projektledare: Ebba Eriksson

PR: Kalle Löfstrand

AD: Louise Berling Kelpe

Copy: Jakob Alledal

IT: Pure Dazzle 

CD: Erik Höglund

Motion Creative: Max Egnell

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

TechHannah WidellKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.