Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Parfym.se i största kampanjen hittills – hyllas av konkurrenten

Publicerad: 24 mars 2021, 10:24

Parfym.se har de senaste åren ömsat skinn. Nu lanserar de den största varumärkesbyggande kampanj i bolagets 16-åriga historia, framtagen av Story Relations.


Ämnen i artikeln:

Story Relations

Parfym.se var tidigt ute på e-handelsmarknaden. Sajten lanserades redan 2005 och har sedan dess växt till en av marknadsledarna med en omsättning på 230 miljoner kronor. 

Nu släpper de sin största kampanj i bolagets historia, en kampanj framtagen av Story Relations. Parfym.se de senaste åren bytt ut sin pastellpräglade grafiska profil för att istället satsa på en något stramare svartvit stil. Den nya kampanjen, ”Skönhetsglädje”, påminner rent visuellt till viss del av vad H&M de senaste åren jobbat med. Budskapet i kampanjen handlar om att den bästa skönhetsprodukten är den som gör köparen glad. Det är heller inte bara parfym som tar plats i kampanjen utan Parfym.se lyfter särskilt fram att de har ett bredare erbjudande än så. 

Något oväntat har kampanjen hyllats av Richard Lyko, vd på Lyko som är en av Parfym.ses största konkurrenter. 

Kampanjen, vars filmer är producerade av Makeriet Film och regisserade av Robin Günther, kommer att synas i play-kanaler, sociala medier, podcasts, på bussar och i Parfym.ses egna kanaler.

Se fler enheter i bildspelet nedan!

Bild 1/4  

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Story Relations & Makeriet:

Helya Houshmand, kundansvarig projektledare

Anja Joos, senior PR-konsult

Christian Kielberg, producent

Robin Günther, regissör

Stellan Runge, DoP

Sara Börje Ramberg, produktionsledare

Sylvia Ziemski, copywriter

Filip Callas, designer

Ellen Freij, juniorkonsult

Ossian Kjellström, juniorkonsult

Axel Klasson, PR-assistent

Vanessa Tryde, fotograf

 

Parfym.se:
Jonas Häggqvist, VD Parfym.se

Rickard la Fleur, marknadschef Parfym.se

Julia Brannemark, brand manager Parfym.se

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Story Relations

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.