Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Peas of Heaven gör halloween-kampanj – ”bus eller ärtor?”

Publicerad: 26 oktober 2022, 08:21

I en ny kampanj med halloween-tema uppmanar Peas of Heaven till en tvist på den klassiska leken ”bus eller godis”, men tar tillbaka initiativet direkt i kampanjen.

Ämnen i artikeln:

NyheterPeas of heavenHalloween

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


”Bus eller ärtor” går enligt kampanjen ut på att gå till sin lokala matbutik och fråga ”bus eller ärtor” och om butiken inte har några produkter från Peas of Heaven blir det bus i stället, något som man senare i samma kampanj avråder från. Företaget hoppas ändå att kampanjen ska uppnå sitt syfte – att få folk att fråga efter Peas of Heavens produkter i matbutikerna.

– Vi ville hitta ett sätt att få våra fans att fråga efter Peas of Heaven i de få butiker som ännu inte säljer våra produkter. Men när vi kommit halvvägs med texten insåg vi att så här kan vi ju inte skriva. Det var bara att försöka rädda det som räddas kunde, säger Gustav Johansson, Creative Director hos Peas of Heaven.

Kampanjen börjar rulla i dag och kommer som gå i dagspress och digitalt. Bakom kampanjen står Peas of Heavens egen kreativa avdelning.

– Våra fans brukar vara ganska uppmärksamma på vad vi kommunicerar. Men snälla, inget toapapper nu, okej? fortsätter Gustav Johansson.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev