Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Peas of Heaven gör ”växtbaserad” musik i ny kampanj

Publicerad: 26 september 2022, 11:47

Peas of Heavens nya kampanj ”Tasty tunes”.

Foto: David Einar/Pressbild

I Peas of Heaven senaste kampanj låter de växterna föra talan. Kampanjen Tasty Tracks ljudsätter växternas elektriska impulser till syntmusik. ”Möjligt för oss att bokstavligt talat få produkterna att sjunga”.

Ämnen i artikeln:

Peas of heavenKampanjNyheter

JW


Det växtbaserade varumärket Peas of Heaven lanserar en kampanj där de låter produkterna ta ton. 

Deras växtpaserade produkter kopplades upp mot syntar och eftersom växter kommunicerar med elektriska impulser har de omvandlat dessa till ljud. Bolaget påpekar att tekniken i sig inte är ny, men att det är första gången man lyckats använda samma teknik för att exempelvis få en växtbaserad hamburgare att göra musik. Anledningen till att det nu lyckats stavas svamp, som nyligen har bevisats vara närmare besläktad med djur, såsom människan, än växter, såsom ärtor.

LÄS OCKSÅ: Läkare utan gränser: Det är enkelt att rädda liv 

– Det är stor skillnad på en växt och en växtbaserad burgare. Burgaren har processats och vätskan som rör sig i en planta och ger signalerna har försvunnit. Men svamp beter sig helt annorlunda. Hade vi försökt göra detta med våra gamla produkter hade det inte fungerat. Men den här unika mixen har gjort det möjligt för oss att bokstavligt talat få produkterna att sjunga, säger Gustav Johansson, Global Creative Director på Peas of Heaven.

Kampanjen Tasty tracks har producerats av musikern André Axell och innehåller fyra låtar som framförs av av deras frysta produkter, Burger of Heaven, Balls of Heaven, Fishy Filet och Chic Filét.

– Hela den här idén är precis vad Peas of Heaven ska vara. Vi sa lite skämtsamt någon gång att det skulle vara så mycket lättare om vi bara kunde låta produkterna tala för sig själva. Nu sjunger de för sig själva, säger Erik Friemann, Associate Creative Director på Peas of Heaven.

Kampanjen lanseras med en trailer på sociala kanaler och med att de fyra låtarna lanseras på Spotify.

LÄS OCKSÅ: Från en generation till nästa: Levi's ber kunderna göra medvetna val i ny kampanjfilm 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev