Kampanj
Peas of heaven kommunicerar sitt låga klimatavtryck – med fot gjord av korv
Publicerad: 6 februari 2023, 09:39
Varumärket fortsätter att följa sitt skruvade spår.
Peas of Heaven har hittills valt att inte kommunicera kring klimatfrågan i sina kampanjer. När vi befinner oss i sämre ekonomiska tider där konsumenten gärna håller i pengarna kan det vara bra att påminna människor om varför vi behöver fortsätta äta växtbaserat.
– Vi har inte lyft klimatfrågan specifikt i våra tidigare kampanjer. Och det har varit helt medvetet. Nästan alla andra växtbaserade varumärken har drivit den frågan åt oss. Men i tider som dessa, där dessutom fler och fler växtbaserade varumärken drar ner, kan det vara bra att påminna om varför vi behöver fortsätta äta växtbaserat, säger Gustav Johansson creative director på Peas of Heaven i ett pressmeddelande.
Kampanjen som går i dagspress samt i digitala/sociala kanaler följer dock samma skruvade ton som tidigare.
– Att stoppa en gammal toffla full med korvtår är kanske inte något traditionellt sätt att göra matreklam. Men det är klassisk Peas of Heaven-reklam, säger Gustav Johansson, creative director på Peas of Heaven i en kommentar.
Peas of Heaven gör sina klimatberäkningar med hjälp av Klimatos verktyg för att få fram klimatavtryck på specifika recept.