Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Peas of Heaven skruvar vidare på Tiktok

Publicerad: 22 juni 2022, 08:45

Växtbaserad korv lanseras med skruvade filmer.

Foto: pressbild från Peas of Heaven

Efter sin första uppmärksammade varumärkeskampanj kommer Peas of Heaven med en ny spektakulär film – för att lansera en korv.


Ämnen i artikeln:

KampanjResuméCare of HausPR-kampanjNyheter

Det har blivit nya knasigheter när Peas of Heaven lanserar korven The Converter med filmer specifikt framtagna för Tiktok.

Kampanjen, som heter ”Carnivore testimonials”, består av ett antal filmer där animerade stillbilder av klassiska rovdjur berättar om hur de börjat äta växtbaserat efter att de provat den nya korven.

Rovdjur berättar att de har börjat äta växtbaserat sedan de provat den nya korven.

Foto: pressbild från Peas of Heaven

– Det var kul att göra någonting medvetet kackigt. Högt produktionsvärde är nästan negativt på Tiktok, så vi har verkligen gjort vårt yttersta för att hålla det nere, säger art directorn Erik Friemann.

Creative director Gustav Johansson berättar att rösterna är genererade med text-to-speech. 

– Stillbilderna är animerade à la kanadensarna i South park, intro-musiken kommer från vår art directors korta men imponerande hip hop-karriär och VO:n är skriven som någon sorts 20-sekunders kommersiellt stream of consciousness-testimonial.

Kampanjen går främst på Tiktok, men även på Instagram Reels och Youtube Shorts.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

 

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.