söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Pengar är inte allt – men det är mycket, säger Akavia

Publicerad: 11 januari 2023, 10:13

Ekonomiångest är huvudtemat i Akavias nya kampanj, skapad av anr+1.

Ämnen i artikeln:

anr+1NyheterKampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Januari, årets fattigaste månad, kombinerat med en begynnande lågkonjunktur och hög inflation. Det för att många känner oro och ser över sin privatekonomi, något som Akavia utgår ifrån i en ny kampanj tillsammans med byrån anr+1. 

”Pengar är inte allt - men det är mycket” är budskapet i kampanjen som lyfter inkomstförsäkring som ett alternativ för lite extra trygghet.

– Vi vill adressera den oro många känner just nu och påminna om att en bra inkomstförsäkring är ett sätt att trygga sin ekonomi. Vi tror att de flesta kan känna igen sig i kampanjens budskap, att pengar inte är allt men att mycket av livet möjliggörs av en stabil ekonomi, säger Marie Lindgren, kampanjansvarig på Akavia.

Kampanjen syns i Stockholm, Göteborg och Malmö i kollektivtrafiken. Den kommer också stöttas med enheter i Akavias sociala medier och egna kanaler.

– Idén grundar sig i att även de minsta utgifterna – som kattmat, skosnören och semlan på fettisdagen – snabbt märks på kontoutdraget. Jämte de återkommande ”viktiga” kostnaderna som elräkningen så ställs alla mindre, kanske engångskostnader, på sin spets. Men både de stora och små kostnaderna är ju en del av livet och vi tror många kan hitta mycket i den långa beskrivningen av alla utgifter att känna igen sig i, säger Josefin Inge på anr+1.

Kampanjen är även en del i det pågående varumärkesarbetet för att öka kännedomen för Akavia, som bildades för tre år sedan av Jusek och Civilekonomerna. 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev