Kampanj
Perfect Fools skriver om Polarbröds historia i självironisk julkampanj
Publicerad: 5 december 2022, 12:30
Polarbröd goes julfeeling
Många associerar Polarbröd med frukost, utflykt och mellanmål. Men inte till just julen, då är det de kryddigare bröden som står högst upp på inköpslistan. I årets julkampanj väljer Polarbröd därför att lägga korten på bordet i ett uppenbart skämt att skriva om historien.
– Alla vet hur svårt det är att ta plats under julen. Och hur lätt det är att hamna i julrecepts-fällan. Att Polarbröd vågar sig på ett litet julskämt där vi får klippa in bröden i gamla julbilder och kalla Polarbröd ”jultradition” tycker jag är både insiktsfullt och modigt, säger Desiré Engström på Perfect Fools.
Kampanjen som är framtagen av Perfect Fools går som film, i tunnelbanan och på sociala medier under december och på Polarbröds huvudkontor i Älvsbyn hoppas man att de klassiska kakbröden från norr framöver klättrar upp på inköpslistan till jul.
– Låt oss vara ärliga: Polarbröd har helt enkelt aldrig varit en svensk jultradition. Och det går inte att skriva om historien (även om vi tycker att det är roligt). Men det går att starta nya traditioner. Till exempel genom att köpa hem någon av våra goda bröd till jul - säger Sara Togstad Mörne, Digital Manager på Polarbröd.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Perfect Fools
Art director: Jeremy Phang
Copywriter: Desiré Engström
Producent: Hannah Bradford
Projektledare: Josefine Enelid Roos
Projektledare: Maria Lundvall
Designer: Evelina Lindahl
Polarbröd:
Marketing Manager: Sophie Wassberg
Marketing Area Manager: Jenny Jeppsson
Digital Manager: Sara Togstad Mörne
Art director: Daniel Togstad Mörne