Kampanj
Peter Wolodarski om DN:s kampanj – avfärdar likheterna med mediejättens satsning: ”Som natt och dag”
Publicerad: 8 februari 2023, 10:09
Peter Wolodarski
Foto: Janne Næss
För Resumé berättar tidningens chefredaktör Peter Wolodarski om varför Sveriges ledande dagstidning behöver kampanjen ”För en upplyst värld” och reder ut hur idén skiljer sig åt från Washington Posts omtalade initiativ ”Democracy dies in darkness”.
Den 22 januari rullade Dagens Nyheter ut reklamkampanjen ”För en upplyst värld” i samarbete med reklambyrån Nord DDB. Kampanjen startade med ett manifest på tidningens omslag, men Sveriges ledande
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.