fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Peter Wolodarski om DN:s kampanj – avfärdar likheterna med mediejättens satsning: ”Som natt och dag”

Publicerad: 8 februari 2023, 10:09

Peter Wolodarski

Foto: Janne Næss

För Resumé berättar tidningens chefredaktör Peter Wolodarski om varför Sveriges ledande dagstidning behöver kampanjen ”För en upplyst värld” och reder ut hur idén skiljer sig åt från Washington Posts omtalade initiativ ”Democracy dies in darkness”.


Ämnen i artikeln:

NyheterPeter WolodarskiNord DDBWashington Post

VP


Den 22 januari rullade Dagens Nyheter ut reklamkampanjen ”För en upplyst värld” i samarbete med reklambyrån Nord DDB. Kampanjen startade med ett manifest på tidningens omslag, men Sveriges ledande

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev