onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Peter Wolodarski om DN:s kampanj – avfärdar likheterna med mediejättens satsning: ”Som natt och dag”

Publicerad: 8 februari 2023, 10:09

Peter Wolodarski

Foto: Janne Næss

För Resumé berättar tidningens chefredaktör Peter Wolodarski om varför Sveriges ledande dagstidning behöver kampanjen ”För en upplyst värld” och reder ut hur idén skiljer sig åt från Washington Posts omtalade initiativ ”Democracy dies in darkness”.


Ämnen i artikeln:

NyheterPeter WolodarskiNord DDBWashington PostKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Vilma Pettersson

vilma.pettersson@dagensmedia.se


Den 22 januari rullade Dagens Nyheter ut reklamkampanjen ”För en upplyst värld” i samarbete med reklambyrån Nord DDB. Kampanjen startade med ett manifest på tidningens omslag, men Sveriges ledande

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev