Kampanj
Peter Wolodarski om DN:s kampanj – avfärdar likheterna med mediejättens satsning: ”Som natt och dag”
Publicerad: 8 februari 2023, 10:09
Peter Wolodarski
Foto: Janne Næss
För Resumé berättar tidningens chefredaktör Peter Wolodarski om varför Sveriges ledande dagstidning behöver kampanjen ”För en upplyst värld” och reder ut hur idén skiljer sig åt från Washington Posts omtalade initiativ ”Democracy dies in darkness”.
Den 22 januari rullade Dagens Nyheter ut reklamkampanjen ”För en upplyst värld” i samarbete med reklambyrån Nord DDB. Kampanjen startade med ett manifest på tidningens omslag, men Sveriges ledande
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.