Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Populär morot gör repris i Aldis julkampanj

Publicerad: 10 November 2020, 10:50

Bild från den nya julkampanjen.

Välanimerat och dramatiskt är fortsatt den röda tråden i lågprisvaruhuset Aldis brittiska julkampanj.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjMcCannJul

December väntar inom tre veckor, men redan nu har de första julkampanjerna börjat dyka upp. Som alltid bjuder de brittiska varuhusen på välgjorda tv-reklamer, med dramatiska berättelser och värmande slut. 

För det tyskgrundade budgetvaruhuset Aldis del innebär det att man för femte året i rad väcker liv i karaktären Kevin the Carrot på den brittiska marknaden. 

I årets film följer tittaren Kevin på sin väg hem genom en snöstorm, för att slutligen nå sin oroliga familj. Med hjälp av en igelkott och även tomten, tar han sig hem i tid till julafton. 

Flera referenser görs till andra filmer i det en och en halv minut långa klippet, bland annat till E.T.

I slutet av filmen tackar Aldi även alla som arbetat under pandemin med att få viktiga verksamheter att fortsätta fungera. 

Bakom kampanjen står McCann U.K., som skapade Kevin the Carrot 2016. 

– Vi är glada över att återigen se Kevin på skärmen. Han popularitet fortsätter att växa, säger Sean McGinty, Aldi U.K:s  marketing director, till Adweek.

Vilka historier de andra brittiska varuhusen väljer att berätta i sina julkampanjer återstår att se.  

Se årets julkampanj nedan:

Se tidigare kampanjer här: 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

JulkampanjMcCannJul

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.