söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Positiva kulturkrockar när Zetas nostalgiska koncept porträtterar Sverige

Publicerad: 22 december 2022, 10:00

Hummingbirds varumärkesföljetong för Zeta firar åtta år med att skildra ett viktigt år i grundarens Fernando di Lucas liv.

Ämnen i artikeln:

ZetaHummingbirdsNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


De tre första filmerna om Fernando Di Luca utspelades i Italien. Den senaste reklamfilmen utspelar sig i Sverige och året 1971 – då Fernando nyss hade köpt in sin första lastpall med olja från Cremona och skapat sitt varumärke Zeta. Han gjorde det vid sidan av heltidsjobbet som hotellportier.

Det nya avsnittet ”Italia–Svezia 1971” tar oss med till ett hyreshus på Åsögatan i Stockholm. Italien ska möta Sverige i fotboll och Fernando har bjudit in några vänner.

– Vi introducerade vårt kommunikationskoncept ”Från en familj där mat är kärlek” redan 2014. Fram till nu har vi berättat episoder ur den italienska delen av Fernandos liv. Nu lyfter vi fram en scen från livet i Sverige, och skildrar en av alla de positiva kulturkrockar han har bidragit till, säger marknadschefen Eva Junevad i en kommentar

Bakom kampanjen står även denna gång hybridbyrån Hummingbirds i samarbetare med B-Reel och regissör Mikael Marcimain. Mediabyrå är Tre Kronor Media.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.


Kommunikationskoncept har också ökat försäljning och vunnit marknadsandelar i hyllan i den senaste mätningen från mediebyrån Tre Krononor media var köpintentionen uppe i över 70 procent.

– Det är det högsta resultat vi någonsin uppmätt för någon av våra kunder, säger Niclas Fröberg vd på Zetas mediebyrå Tre Kronor Media.

 

Arbetsgrupp

Zeta

Fernando Di Luca, Grundare

Christian Di Luca, Koncernchef

Eva Junevad, Marknadschef

Sophia Näessen, Projektledare

Susanna Hedengren, Digitala kanaler


Hummingbirds

Mia Nilsson, Projektledare

Anna Melin, Produktionsledare

Kim Saxberg, Strategiskt planner

Peder Westerberg, Creative Director

Mattias Jersild, Strategisk copywriter

Calle Hasselblad, Art director

Martin Olsson, Motion Designer

Oliver Hasselblad, Grafisk Formgivare

Patrik Zachrisson, Illustratör

Vera Doverdalen, SoMe specialist

Tre Kronor Media

Louise Jonsson, Planner

Niclas Fröberg, Trading och Strategi

Sabina Rosenblad, Planerare

Ioanna Pyrzas, Insight och analys

Jessica Larholm, SEM

Patrik Garpmo, Programmatic

Michel Romanos, Social


B-Reel

Mikael Marcimain, regissör

Rikard Åström, producent

Fotograf

Roland Persson, fotograf

Magnus Ragnvid, fotograf

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev