Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 april 2020, 13:33
Comviq-karaktären Karim åker longboard på en serpentinväg i Comviqs senaste kampanj.
Foto: Comviq
Longboard, grillfest och upptempomusik – så kan man sammanfatta premiären för
Comviqs första stora inhouseproducerade kampanj. ”Vi vill maxa upplevelsen för tittarna”, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Comviq.
Nu släpps Comviqs första stora inhouseproducerade kampanj. Allt från idé, koncept, film, print, banners och sociala medieinlägg är framtaget av Comviqs eget marknadsteam, tillsammans med ett mindre team från produktionsbolaget Chimney Group.
Giants & Toys står för filmproduktionen med Traktor-regissören Mats Lindberg i spetsen.
I filmen syns Comviq-karaktären Karim rulla ner längs en serpentinväg på en longboard i ett soligt kustsamhälle, nästan som att han surfar ned längs berget – kanske en anspelning på kampanjens konceptnamn ”Maxad Surf”.
– När vi pratar maxad surf vill vi så klart även maxa upplevelsen för tittarna. Det märks främst i den intensiva dramaturgin i denna kampanj, med fler scener och högre klipptempo där vi också låtit musiken ta mycket plats. Med den starka kreativa kraft vi har på Comviq idag kändes det självklart att ta fram kampanjen internt, och det är såklart extra roligt i samband med att vi lanserar Comviq bredband, säger Jonas Lundquist, marknadschef på Comviq, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer bland annat synas på tv, utomhustavlor och digitalt på OLV samt i sociala medier och display.
Comviq
Jennie Arvenäs, Art Director
Marcus Sjöberg, Copywriter
Gabrielle Lundgren, Brand Manager
Åke Balfors, Reklamchef
Jonas Lundquist, marknadschef
Partners
Chimney group, Traktor, Giants & Toys, FSF & MediaCom
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.