Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Premiär för Ica:s kompletterande koncept

Publicerad: 11 Februari 2020, 09:57

”Roligare mat” ska få kunderna att hitta matlusten i vardagen.


Ämnen i artikeln:

KingAcneICA

I somras kom nyheten om att Ica skulle komma att lansera ett kommunikationskoncept som skulle komplettera den klassiska Ica-såpan. Uppdraget att ta fram konceptet föll på Acne som tog fram ett koncept med mål att få kunderna att hitta matlusten i vardagen.

I veckan har konceptet premiär. De första rörliga enheterna visar en något kaosartad morgon i ett svenskt hem.

LÄS MER: Ica tar fram nytt koncept med Acne – ska komplettera reklamsåpan

– På Ica har vi alltid tagit utgångspunkt i maten och våra kunders behov och vi vet att det inte alltid är lätt att variera sig när det kommer till maten vi äter varje dag. Med det nya konceptet vill vi komma ännu närmare våra kunder och underlätta för dem att laga ny och inspirerande mat både till vardags och till fest vilket jag tror många kommer att uppskatta, säger Joakim Bengtsson, marknadschef på Ica.

Precis som Ica-såpan kommer det nya konceptet ”Roligare mat” gå i breda kanaler som tv, online video och sociala medier samt i Ica:s egna kanaler.

– Roligare Mat är flexibelt koncept framtaget för att fungera i alla kanaler. Det handlar om att möta människor med matinspiration när de faktiskt behöver den. Därför behöver vi kunna vara lika relevanta på bussen på väg hem från jobbet, mitt i handlingen inne på Ica och i lugnet vid tv- soffan. Det handlar helt enkelt om att göra maten roligare för alla - vid alla tillfällen, säger Erik Bergqvist, executive creative director på Acne.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingAcneICA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.