Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 5 oktober 2021, 09:54
I Borg Owillis första kampanj för prisjämförelsesajten Pricerunner står själva jämförelsen i fokus. På annonsytorna refererar varumärket till sina egna medieköp.
Prisjämförelsesajten Pricerunner, en av de ledande på den nordiska marknaden, går ut med en ny omfattande varumärkeskampanj som kommer synas utomhus, digitalt, i sociala medier och print. Kampanjen tar utgångspunkt i den egna taglinen ”Jämför allt” och tar budskapet till sin spets genom att jämföra sina egna köp av annonsytor och banners i olika kanaler.
– Vi vill nå ut på ett nytt sätt med vårt varumärke och landade i det här spåret där vi själva jämför våra egna köp eftersom det rimmar väl med både varumärket och det vi faktiskt gör. Vi lever som vi lär helt enkelt, kommenterar Pricerunners head of branding Philip Johannessen.
Kampanjen är framtagen av contentbyrån Borg Owilli och markerar deras första jobb med Pricerunner.
– PriceRunner har visat sig vara en jämförelsevis modig beställare som inte bara nappade på vår idé utan också vågade löpa linan hela vägen ut. Vi hoppas att folk uppskattar det något annorlunda greppet och drar på smilbanden när de stöter på de olika budskapen på stan, säger Erik Reimers, creative director på Borg Owilli i en kommentar.
Kampanjen kommer synas under oktober och november utomhus, digitalt och i print.
Pricerunner:
Philip Johanessen, Head of branding
Sofin Barbäck, Marketing specialist
Mikael Lindahl, Head of growth
Borg Owilli:
David Borg, kundansvarig
Paulina Lamberg, projektledare
Erik Reimers, Creative director
Vincent Janér, varumärkesstrateg
Philip Kullgren, kreatör
Isak Gidlund, kreatör
Linda Fornbrandt, art director