Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Pricerunners printannonser ska hjälpa äldre att shoppa online i coronakrisen

Publicerad: 15 April 2020, 11:42

Pricerunners två annonser går i DN och Expressen.

Med två printannonser i form av en guide och ett quiz vill prisjämförelsetjänsten Pricerunner hjälpa de som inte är vana vid att shoppa online att komma i gång.


Ämnen i artikeln:

PrintPricerunner

När coronakrisen slog till och myndigheterna rådde befolkningen att stanna hemma blev prisjämförelsetjänsten Pricerunner kontaktade av många som inte är så vana att shoppa online och ville ha hjälp att komma i gång. Pricerunner bestämde sig för att svara på de vanligaste frågorna genom en guide som de publicerar i den mediekanal där de tror att de når målgruppen bäst: print. 

Under onsdagen följer Pricerunner upp guide-annonsen med en slags ”quiz” i form av ett korsord, där de dessutom skickar hem en goodiebag med grejer som är bra att ha när man sitter hemma, till de 100 första som löser korsorder. De passar även på att stödja två branscher som just nu har det svårt genom att dels köpa innehållet i goodiebagsen i fysiska butiker och dels låta en eventbyrå sköta distributionen.

– Som oberoende aktör känner vi ju ett slags helhetsansvar för e-handeln i Sverige och genom att göra så här hoppas vi att fler kan få ta del av den, säger Philip Johannessen, head of branding & social på Pricerunner, till Resumé. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrintPricerunner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.