Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Prime ska locka internationella studenter till KTH

Publicerad: 1 Oktober 2020, 07:20

Från KTH:s virtuella rundvandring.

En virtuell rundvandring ska locka internationella masterstudenter till KTH, trots coronapandemi och reserestriktioner.


Ämnen i artikeln:

PrimeKTH

Coronapandemin har som bekant satt käppar i hjulet för de flesta större tillställningar, möten och resor. För att inte tappa andelen internationella masterstudenter lanserar nu KTH en virtuell campusvandring. På så vis kan potentiella studenter ledas runt på området var de än befinner sig. Turen riktar sig framför allt till avgiftsbetalande studenter från länder utanför Europa, en grupp som har blivit allt viktigare för KTH de senaste tio åren. 

–  Med Virtual campus tour vill vi förmedla en genuin och pålitlig kommunikation, och samtidigt lyfta fram några av de stjärnor som utgör vårt öppna och mångfasetterade universitet. Det här är en av fler kommunikationsinsatser som ska bidra till att öka antalet ansökningar till KTH:s masterprogram från hela världen, säger Daniel Lindmark, projektledare på KTH för Virtual campus tour, i ett pressmeddelande.

Projektet har tagits fram tillsammans med kommunikationsbyrån Prime, och produktionsbolaget Crisp Film.

Arbetsgrupp

Projektledare KTH: Daniel Lindmark

Projektledare Crisp Film: Thomas Aziz

Projektledare Prime: Malin Mörk

Kommunikationsstrateg och kundansvarig Prime: Tony Forsberg

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

PrimeKTH

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.