Kampanj
Priority bakom Sveriges bankers kampanj mot bedrägerier
Publicerad: 23 februari 2023, 09:15
Bedrägerier är ett växande samhällsproblem och äldre är särskilt utsatta. Priority har på uppdrag av Svenska Bankföreningen och Sveriges banker tagit fram en ny kampanj.
Den nationella kampanjen Svårlurad! är framtagen av affärsutvecklings- och varumärkesbyrån Priority. Kampanjen har för ambition att sprida kunskap om hur man skyddar sig och sina anhöriga mot bedrägerier.
– Genom Svårlurad! kommer fler att känna sig trygga i hur de ska agera om en bedragare ringer. Priority har som strategisk och operativ byråpartner bistått de 26 affärsbankerna från kampanjidé till dagens nationella lansering, säger Alva Ohlsson, projektansvarig och vice vd på Priority.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kampanjen lanseras under vecka åtta och kommer att synas i tv, i 64 tidningar över hela Sverige, i digitala annonser och sociala kanaler. Det finns en informationssida, svårlurad.se, med råd och tips på hur det kan bli lättare att vara svårlurad.
– Sveriges banker jobbar oerhört hårt med att skydda sina kunder mot bedrägerier. Men den här typen av brott är ett växande samhällsproblem och Svårlurad! kommer att fylla en viktig funktion som källa till information och råd till de som är allra mest utsatta, säger Angelica Stebrant, vd på Priority.
Kampanjen lanseras i dag den 21 februari och kommer att pågå i sex veckor.
Arbetsgrupp Priority
Angelica Stebrant, Client Director
Alva Ohlsson, Projektansvarig
Louise Berling Kelpe, Art Director
Linnea Anckers, Designer
Mathilda Helenasdotter, Designer
Martin Nunes Petersson, Copywriter
John Björelind, Copywriter
Daniel Olsson, PR
Niklas Kjellberg, PR