Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Proviva gör fullskaligt omtag – största förändringen sedan 90-talet

Publicerad: 3 maj 2021, 08:34

Foto: Press

Dryckesföretaget sin största varumärkesförändring sedan starten.


Ämnen i artikeln:

ProvivaBVDAKQA

I början av maj lanserar hälsojuicebolaget Proviva resultatet av ett omfattande re-designarbete gjort tillsammans med varumärkesbyrån BVD. 

Den nya skruden omfattar en visuell identitet, ny varumärksplattform, en reklamfilm och en konsumenttävling. Ledorden i arbetet har varit lekfullhet, smak, charm och en handgjord känsla. 

– Vi är stolta över att få ha varit med på ProVivas förändringsresa. Vi landade i en ompositionering av hela varumärket som nu vänder sig till en yngre målgrupp, måna om sin maghälsa, säger Carin Blidholm Svensson, creative director på BVD, i ett pressmeddelande.

Arbetet med varumärkesförändringen är det största sedan starten 1994. 

– Provivas totalrenovering har landat i något lekfull och färgsprakande, där praktiskt taget allt har bytts ut till det bättre, säger Monika Werthén, marketing director nordics & innovation på ägarbolaget Danone. 

Reklamkampanjen släpps den 3 maj, men den nya produktdesignen är redan ute i butikerna. 

Bild 1/5  

Byråer:

Design: BVD

• Kommunikation: AKQA

• PR, Influencer Marketing, SoMe: About

• Media: Wavemaker & iProspect

• Web: Isobar

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ProvivaBVDAKQA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.