fredag9 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

PWC lyfter sin bredd i ny reklamkampanj

Publicerad: 10 maj 2023, 07:33

För att visa bredden i sin verksamhet lanserar PWC kampanjen ”Allt från grönt stål till svarta siffror”.

Ämnen i artikeln:

PwcMarknadsföring

Alicia Price

alicia.price@resume.se


I kampanjen, som tagits fram av Coreworkers, lyfts medarbetarnas spetskompetenser fram inom vitt skilda rådgivningsområden. Allt ifrån AI till experience design och hållbarhet.

– Vi har gjort flera varumärkeskampanjer det senaste året och är väldigt nöjda med resultaten. Att det är våra egna kollegor som syns i vår marknadsföring är en självklarhet för oss. Vi är ju ett kunskapsföretag där våra medarbetare själva även representerar våra produkter och tjänster, säger Katarina Roddar, hr-direktör på PWC, i ett pressmeddelande.

Coreworkers har tidigare arbetat med PWC:s arbetsgivarvarumärke.

– Att arbetet har skett i ett så här nära samarbete mellan hr-direktör, kommunikationschef och marknadschef är unikt, säger Fredrik Stranne, vd och medgrundare på Coreworkers.

Kampanjen syns utomhus, i sociala medier och i print. Utöver det gör man också ett samarbete med Framgångspodden.

Arbetsgrupp

Coreworkers
Emil Löfman (Copywriter)
Johan Mork (Art Director)
Jimmie Bergqvist (Design director)
Martin Welander (Art Director)
Karl Fredrik Mattsson (Copywriter)
Rebecka Herring (Produktionsledare)
Robin Mengarelli (Motion Designer)
Fredrik Stranne (Projektledare)
Claes Chatillon-Winbergh (Kundansvarig)
Pontus Rudolfsson (Fotograf)
B-smart (retusch)

Pwc
Katarina Roddar (Personaldirektör)
Anthony Ford (Marknadschef)
Åsa Franzén Isaksson (Digital marknadschef)
Johan Eriksson (Kommunikationschef)
Marie Jacobsson (Grafisk designer)
Josephine Edberg (Copywriter)

Carl Lohman (Filmfotograf, Kojan Film)
Kevin Gullberg (Producent, Kojan Film)
Julia Jäderqvist (Make-up)
Andreas Diaz-Soliz (Stylist)

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev