Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Rappare visar upp en fossilfri framtid i Vattenfalls kampanj

Publicerad: 14 februari 2022, 10:29

Med en uppsättning grillz för att illustrera värdet av fossilfritt stål, kommer den brittiska rapparen Stefflon Don att synliggöra Vattenfalls vision om en framtid fri från fossila bränslen.


Ämnen i artikeln:

VattenfallNyheterNord DDB

Vattenfalls senaste kampanj vill utmana oss att tänka bortom konventioner genom att ta tekniska innovationer ut från laboratoriet, och in i våra dagliga liv.

Nord DDB:s nya kampanj lyfter en rad olika områden där Vattenfall arbetar, på egen hand eller med partners med ambitionen att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.
Vattenfalls mål är att bli helt koldioxidneutrala till 2030.

Från resväskor som kan tillverkas av fossilfri plast till de grillz som Stefflon Don bär, vill kampanjen få tittaren att omvärdera vad vi anser som dyrbart i vår värld.

I kampanjen utmanas guldet när fossilfritt stål framställs som världens mest värdefulla metall. Fossilfritt stål är redan i utvecklingsstadiet för tillverkning i ett gemensamt partnerskap mellan Vattenfall, stålföretaget SSAB och gruvföretaget LKAB.

Tillsammans har de tre företagen startat HYBRIT – ett projekt för att skapa en fossilfri värdekedja för att möjliggöra storskalig fossilfri stålproduktion, något som kan minska de globala koldioxid-utsläppen med sju procent.

Kampanjen kommer att pågå under 2022 på alla Vattenfalls marknader – Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Frankrike, Tyskland och Storbritannien.

Kampanjenheterna består av: OOH, DOOH, print, TVC samt display och inlägg på digitala och sociala medier.

Reklamfilmen har regisserats av Adam Berg och producerats av produktionsbolaget Ghost.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

VattenfallNyheterNord DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.