Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Readly belyser meningsfull skärmtid i ny kampanj

Publicerad: 30 Mars 2020, 11:51

Med en ny reklamkampanj vill Readly belysa att tiden vi spenderar på sociala medier skulle kunna användas till mer meningsfulla aktiviteter. ”Tid över? Ta vara på den” lyder buskapet.


Ämnen i artikeln:

MindshareKampanjReadlyEmakina DBG

Enligt senaste Svenskarna och internet är det många som anser att tiden de spenderar på sociala medier inte är meningsfull. Det tar den digitala magasinstjänsten Readly fasta på i sin nya reklamkampanj. I kampanjen lyfter Readly att tiden skulle kunna spenderas på ett mer meningsfullt sätt, genom att utforska nya intressen, utöva en hobby eller inspireras av favoritämnen och titlar på Readlys plattform. 

– Vi vill uppmuntra människor att reflektera kring hur de tillbringar sin tid och betona värdet av att använda Readly. Med högkvalitativt innehåll och miljontals artiklar är vårt mål att bli en motpol till planlöst scrollande på mobilen, säger Cecilia von Krusenstierna, chief growth officer på Readly, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen startar den 30 mars och pågår under sex veckor, huvudsakligen digitalt via Youtube, webb-tv, sociala medier och display. På nyckelmarknaden Sverige kommer kampanjen även synas på tv. De taktiska uttagen kommer att vara synliga i sociala och digitala kanaler och även inkluderas på Readlys övriga åtta fokusmarknader: Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz, Irland och USA.

Tre olika filmer (se nedan) visar virala klipp som är typiskt kända för att få mycket uppmärksamhet och visningar i sociala medier, för att introducera mottagaren för budskapet: ”Tid över? Ta vara på den”.

Arbetsgrupp

Inhouse Readly:

Cecilia von Krusenstierna, Chief Growth Officer

Liana De Wit, projektledare

Koncept och strategi: Dos Gallinas, Spanien

Produktion och utförande: Emakina DBG

Projektledare: Erika Vestman

Produktionsledare: Matilda Widing

AD: Nils Axel af Malmborg

Copywriter: Fredrik Arrelid

Final Art: Anders Modén

Digital strategi: Dino Mujkanovic

Filmproduktion: Helgesson/Moll

Media: Mindshare

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.