Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Readly driver med virala klipp i ny sommarkampanj

Publicerad: 23 Juni 2020, 07:13

Från Readlys nya kampanj.

”Videos med lövblåsar har över 900 miljoner visningar”, påminner Readly om i sin nya sommarkampanj. Nu vill de få fler att välja digitala tidningar, framför virala klipp.


Ämnen i artikeln:

Readly

I mars, när coronaepidemin började få fäste i Sverige, lanserade Readly kampanjen ”Tid över? Ta vara på den” lagom till hemma-karantänen som många befann sig i.

Sedan dess har Readly satt trafikrekord på plattformen. Nu lanseras en uppföljning till kampanjen, som riktar sig till alla som nu firar semester hemma. Den bygger på virala klipp och kommer huvudsakligen att gå digitalt via Youtube, webb-tv, sociala medier och display.  

– Det här är helt rätt tid för oss att satsa. Readly är en del av home entertainment sektorn som uppvisat stort uppsving under pandemin. Sommaren är också den perfekta tiden för att slappna av med intressanta artiklar, inspireras av reportage från världens alla hörn eller helt enkelt drömma sig bort bland våra tusentals magasin, säger, Cecilia von Krusenstierna, chief growth officer på Readly, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer att visas i Sverige, Tyskland Storbritannien, Nederländerna, Italien, Österrike, Schweiz, Irland och USA. 

Arbetsgrupp:

In-house Readly:

Cecilia von Krusenstierna, Chief Growth Officer

Gabriella Zachrisson, Head of Brand & Advertising

 

Koncept och strategi: Dos Gallinas, Spanien

 

Produktion och utförande: Emakina DBG

Projektledare: Erika Vestman 

Produktionsledare: Matilda Widing

AD: Nils Axel af Malmborg

Copywriter: Fredrik Arrelid

Final Art: Anders Modén

Digital strategi: Dino Mujkanovic

 

Filmproduktion: Helgesson/Moll 

Media: Mindshare

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.