Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 oktober 2021, 12:15
Ju sämre film, desto bättre pris, rövslickarcitat från Flashback och John Lundvik i Småland. Här kommer Resumés veckovisa urval av kampanjer. Håll tillgodo!
Convini försöker vinna striden mot matlådan genom kampanjen ”Vad får det lov att vara?”. Genom att lyfta Convinis priser vill man slå hål på tron att det är billigare och bättre att ta med en egen matlåda, och samtidigt visa den gemenskap som lunch och fikaraster bidrar till.
Kampanjen går i digitala kanaler, sociala medier och utomhus.
Convini:
Marie Mets – Marknadschef
Mats Palmquist – vd
Sofia Selberg - Strategisk projektledare Marknad
Boban Knezevic – Strategisk projektledare Marknad
Niclas Dorfh – Försäljningschef
Lina Söderqvist - Styrelseledamot
Onemotion IMC:
Wilhelmina Gabriele – Creative lead
Edit Linder – Projektledare
Rikard Köhler – Art Director
Susanne Ringblom – Produktionsledare
Fredrik Hillerborg – Mediestrateg
Foto:
Fredrik Skogkvist – Agent Molly
Gisela Rydberg – Stylist
Genom att citera användare från forumet Flashback går Safello ut i en första bred kampanj. Att handla med kryptovalutor som bitcoin och ethereum ska inte vara svårt eller riskabelt, utan rentav lite tråkigt.
– Sedan start har vårt motto varit ”Boring is good”, säger Safellos marknadschef Karl Garberg till Resumé.
Safello:
Karl Garberg, CMO
Philip Bratt, Brand Designer
Evelina Appelskog, PR & Communications Manager
Niklas Lundbäck, CPO
Frank Schuil, CEO
Animal:
Herman Vieweg, CD
Lars Staffas, Account Director
Gustav Lindberg, copywriter
Jakob Eriksson, AD
Cornelia Röstlund, Production Manager
Simon Åslund, Content Designer
Keybroker:
Lars Ohlson, Media advisor
Tanka tar på sin folkliga kostym i den nya kampanjen ”För dig som behöver tanka”. I kampanjen vill man lyfta det som Tanka gör – möjliggör livet. Manus och filmidé är framtagna med F&B Inhouse och systerbyrån F&B Studios.
– Att använda sig av ett litet utsnitt av människors vardag, mer specifikt det lilla kärleksfulla skavet mellan familj och vänner skapar en fin dynamik till den korta paus i livet som att stanna för att tanka faktiskt är, säger regissör Lina Eriksson på F&B Studios i en kommentar till Resumé.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Tanka i Sverige AB/Volvofinans Bank:
Jan Wallin
Kenny Brovall
Anna Hartelius
F&B Inhouse:
Projektledare: Sandra Rynning
AD: Sanna Rosén och Elias Brovik
Copy: Martin Johansson
Final art: Elin Lundén och Victor Edholm
F&B Studios:
Producent: Henrietta Sterner
Regissör: Lina Eriksson
Fotograf: Ludvig Woll
Colorist: Jimmy Wulff
Estrella har minskat storleken på sina förpackningar och gjort dem tunnare, utan att minska mängden snacks. Lägger man ihop den plast som sparas in på ett år så blir det 430 kilometer. För att illustrera detta skickade man upp Tiktok-stjärnan Galadrius på taket till Gothia Towers, 77 meter över marken. Gör man den resan 5500 gånger så har man färdats 430 kilometer – lika mycket plast som Estrella alltså sparar in på ett år.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
The Bond
Karin Haglund, projektledare
Emelie Martinsson, AD
Niklas Arvidsson, copywriter
John Lindblom, produktionsledare
Madeleine Fransson Stöök, PR
Estrella
Sofi Randén, marknadschef
Karin Isaksson, Senior Brand Manager
Jenny Pira, PR & Social Media Manager
Josefin Hugosson, CSR & Trade Marketing Manager
Draken Film och Forsman & Bodenfors vill hylla kvalitetsfilm på ett litet annorlunda sätt. Genom API:er sammanställs genomsnittsbetyget på filmerna som streamas i Sverige. Dessa bestämmer sedan det rörliga priset för prenumerationstjänsten hos Draken film. Ju sämre rulle som trendar i Sverige, desto bättre pris på Draken film, är alltså devisen. Här kan du läsa mer.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Draken Film
Head of Marketing: Karl Svedung
Head of Communications: Andreas Degerhammar
Manager: Olle Agebro
Editor: Erik Toresson Hellqvist
Back-end developer: Anders Matsson
Forsman & Bodenfors
Art Directors: Leo Dal, Karl Risenfors, Sophia Lindholm
Copywriters: Hampus Elfström
Designer: Martin Joelsson
Client Director: Cilla Pegelow
Account Executive: Ewa Edlund
PR: Bjarne Darwall
Planner: Daniel Sjöstrand
Web Strategist: Peter Gaudiano
F&B Daily
Music: Jonas Quant
Front end & web production: Simma Lugnt
Smålands landskapssång, Smålandssången, tolkas av Växjö-bördiga John Lundvik och ska locka turister till Småland. Det är tanken bakom den nya kampanjen ”Hemma i Småland”. John Lundvik är den första artisten som tolkar låten och gör en musikvideo, och kommer följas av fler Smålands-artister. Dessutom står pianot, som sången framförs på, kvar.
– Pianot som John Lundvik spelar på i filmen står kvar i skogen. Tanken är att det ska förfalla på ett vackert sätt i naturen. Vi uppger också koordinaterna till de mest hugade att finna platsen och pianot, berättar Niklas Turner Olovzon, grundare och kreativ chef på Passion Lab.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Destination Småland:
Oskar Wijk, vd
Cathrine Rydström, marknadskommunikatör
Passion Lab:
Amanda Blomqvist, projektledare
Daniel Hegborn, strateg
Niklas Turner Olovzon, kreativ chef
Lisa Hågeby, art director
Marie Swahn, copywriter
Anton Green, fotoretusch
Patrik Buch, digital design
Johanna Mannefred, producent sociala medier
Filmproduktion: Kentsdottir
Fotograf: Anna Nordström
Mediabyrå: Tre Kronor
PR: Marko Määttä, aStory
– Dear United States of America, you are the richest nation in the world. In Sweden, we look up to you for a lot of things. We have noticed that you are one of few developed nations without universal healthcare, and that a heart attack will cost you 1776% more in the US compared to Sweden.
Det berättar speakerrösten för oss i Crafts kampanjfilm ”Universal Health Wear”. Det svenska sportmärket sänker priset med 10,7 procent – samma procentsats som man i snitt betalar av sin inkomst till sjukvården i Sverge – för att uppmärksamma träningens positiva inverkan på hälsan. Kampanjen kommer pågå tills USA introducerar universell sjukvård. Efter att Tommy Rivs, en av Crafts sponsrade elitlöpare i USA, drabbats av en ovanlig lungcancer tvingades han söka sig till crowd-funding för att ha råd med behandling. Det inspirerade till kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
CCO: Björn Ståhl
Art Director: Max Hultberg
Copywriter: Magnus Ivansson
Project Manager: Ylva Jacobsson
Planner: Markus Söderberg
Tech Director: Stefan Kindgren
Final art: Alexander Lundvall
Craft:
Product & Marketing Director: Daniel Högling
Marketing Manager, International: Niklas Moberg
CEO, Craft Sportswear NA: Eric Schenker
Marketing Director, Craft Sportswear NA: Jon Howard
Creative Manager: Niklas Ericsson
Byråproducent: Colony
Director: Peter Hansson
Producer: Mats Sandin
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Peter Hansson
Head of Commercial & Branded content: Therese Pettersson
Exekutive producent: Johan Gabous
Producent: Nathalie Bergdahl
Hamburgerkedjan lanserar sin nya burgare, Premium Beef, genom att härma Chef's Tables manér. I reklamfilmen blir McDonald's anställda huvudpersoner och får presentera den nya burgaren, som utvecklats tillsammans med Scan.
– Vi ville låna det här kända manéret och den smått absurda tonaliteten för att berätta att det numera finns en otroligt lyxig burgare på Sveriges folkligaste restaurang, Sofia Nordström, art director på Nord DDB, i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Som lyckades lansera en blixtkampanj efter besök från musikstjärnan Kanye West eller Ye. Ett par timmar efter att hans besök på restaurangen blivit viralt hade man, tillsammans med Nord DDB, fått in Kanyes beställning på en bild och skrivit ett fyndigt Facebook-inlägg med taglinen ”Treat Yeself” och beskrivningen ”Det är ett helt hav mellan USA och Donken i Trollhättan, men är man sugen så är man.”