Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 9 februari 2022, 14:21
80-talsdrömmare, organisationens hårda passning mot OS-sponsorer och en laktosintolerant bärfis när Resumé sammanfattar kampanjveckan.
Var femte svensk har någon form av visstidsanställning och nästan en halv miljon är egenföretagare. Att inte ha fast anställning kan göra det svårt att få bolån, till exempel. Det är någonting som Nordax vill kunna erbjuda.
Nordax bank står ofta ut med sina eklektiska reklamfilmer och för att illustrera de olika typerna av arbete har man denna gång inspirerats av 80-talets glammiga poprock och lanserat bandet Dreamers, som tar plats i kampanjfilmerna.
Kampanjen blir också premiär för Nordax nya grafiska profil, och kommer synas i digitala kanaler, utomhus och på radio. Man har dessutom skrivit, producerat och släppt en specialskriven låt för kampanjen.
Läs mer om kampanjen här.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nordax:
Felix Holfve, CD
Robin Sjöblom, CD
Hanna Belander, CMO
Malin Thell, Marknadskoordinator
Anna Berg, content manager
Jonas Axblom, Social Media & Campaign Strategist
Max Lundmark, Senior Digital Strategist
Produktionsbolag:
Brand New Story
Klas Lindberg, producent
Henrik Wahström, manus, skådis och regi
Leo Riggebo, manus, skådis och regi
Flickorna Larsson
Daniel Kilgren, regi
Karolina Kilgren, producent
Mediabyrå:
MediaCom
Precis Digital
Inför invigningen av vinter-OS i Kina lanserade Reportrar utan gränser en internationell kampanj för att sätta ljuset på det förtryck som pågår i landet, genom att kapa reklamslogans och logotyper från IOK:s största sponsorer.
Airbnb, som sponsrar IOK med 500 miljoner dollar och är en huvudpartner fram till 2028, har en slogan som lyder ”Belong everywhere”. I kampanjen omvandlas detta till ”In China, journalists do not just belong everywhere but in jail”.
Läs mer om kampanjen här.
Logitechs nya serie med färgglada hörlurar marknadsförs med hjälp av frisörsalongen Creative Headz. Tillsammans med Wenderfalck, som är byrån bakom kampanjen, har flera volontärer stylats för att matcha sina Logitech-hörlurar på Creative Headz salong. Man tävlar också ut en styling och ett headset, samt har skapat inspirationsmaterial för den som vill experimentera med sin frisyr på egen hand.
I samband med kampanjen har dessutom utvalda gamingprofiler, till exempel Yumi och Alexa Blaze, gjort sponsrade inlägg i sociala medier.
–
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
”Kampen om gården” är namnet på en poddteater som Garant står bakom. Poddteatern handlar om en laktosintolerant bärfis får hela sitt liv omkullkastat efter att bonden meddelat om att gården ska säljas. Tillsammans med sina vänner tar herr Bärfis upp kampen för att stoppa försäljningsplanerna.
Bakom poddteatern står contentbyrån Borg Owilli som tillsammans med produktionsbolaget Studio Olga gjort avsnitten. Berättelsen är skriven av Philip Kullgren och David Borg och regisserad av Astrid Mohlin, som bland annat gjort ungdomsdramat Fake på Sveriges Radio. Musiken är komponerad av Johanna Svensson som också sjunger ledmotivet.
Läs mer om kampanjen här.
Borg Owilli:
David Borg, kundansvarig och kreatör
Emma Willerstrand, projektledare
Philip Kullgren, kreatör (copy)
Erik Reimers, creative director
Linda Fornbrandt, art director
Siri Prydz, grafiker
Emily Ryan, illustratör
Studio Olga:
Mathilda von Essen, producent
Astrid Mohlin, regissör
Moa Hamner, mix
Nina Zanjani, skådespelare
Johannes Berg, skådespelare
Johanna Svensson, musik
Jakob Svensson, musik
Garant:
Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation
Lovisa Boëthius, produktionsledare
Felicia Bakir, kommunikatör
Silver ligger bakom Talitas nya kampanj för Reality Check - ett initiativ i syfte att motverka pornografins skadeverkningar. Kampanjen kommer att synas både i printannonser och på sociala medier. Målgruppen för kampanjen ”Blommor och bin och pornografin” är både unga och lärare. Och syftet är att ta död på de positiva myter som organisationen anser omger porrindustrin.
Läs mer om kampanjen här.
Talita
Meghan Donevan, beställare
Silver
Josefin Inge, kreatör, konceptutveckling
Frida Berlin, kreatör, konceptutveckling
Mikaela Sandström, regissör
Sophia Danforth, klippning och produktion
Johan Ekström, motion graphics
Daniel Månsson, projektledare
Cassini
Linda Kokovic, mediastrategi och mediaöp
Emma Sverin, mediastrategi och mediaköp
Media:
Print: SvD, Aftonbladet, Amelia, M, Tara
Digitalt: SvD, Instagram, Facebook
Fritidskedjan XXL har lanserat den nya kampanjen ”The Hunt”. Reklamfilmen fick snabbt över 100 000 visningar på Youtube.
Ett liknande koncept som gjorde det franska skidproffset Candide Thovex viral för nära ett decennium sedan i klippet ”One of these days”.
I XXL:s reklamfilm jagar ett hundratal människor en ensam kanin nedför ett berg, genom gator och över sjöar i de franska Pyrenéerna. Kaninen spelas av de franska skidåkarna Alex Remonnay och Leo Fourcade. Bakom konceptet står byrån Anorak, som är en del av Noa, och är inspelad för XXL i Norge.
Den svenska byrån Orange Blue Supervision har tagit fram musiken i reklamfilmen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Läs mer om kampanjen här.