Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 november 2021, 13:29
Outdoorvarumärket som ifrågasätter i fall konsumenterna ska köpa deras senaste jacka, GTA-gangsters som levererar hemdatorer och så en händig jultomte. Resumés redaktion väljer sju kampanjer från veckan som sticker ut.
Ämnen i artikeln:
Abby PriestBBDO NordicsRädda BarnenB-ReelTretornForsman & BodenforsPrisjaktJung RelationsJulaGarbergs
Kommunikationskonceptet ”In the making” blir startskottet för Urbanears väg framåt, där hållbarhet står i fokus. Abby Priest. har tagit fram det första globala konceptet inom ramen för byråns samarbete med hörlursvarumärket. Kommunikationen handlar om vikten av att vara under utveckling, snarare än att vara perfekt. Lanseringen är även ett startskott för Urbanears satsning ”A better sounding future in the making”, där målet är att mot att bli cirkulära och klimatneutrala till 2030.
Ansiktena utåt för lanseringen är de tre svenska musik– och modeprofilerna Beatrice Eli, ANFA och Emma Fridsell. Inom ramen för konceptet har Urbanears även byggt upp en digital hållbarhetshub med filmer och intervjuer som porträtterar anställda och beskriver hållbarhetsarbetets alla delar, från produktdesign och materialval till hur produkterna skeppas.
Lenovo hör till ett av flera datorvarumärken som konkurrerar på en trång marknad med starka konkurrenter. ”Gamers” är en viktig men kräsen målgrupp, som man nu försöker charma med en contentapproach signerad BBDO Nordics.
Här levereras den nya gaming-datorn – Legion 7i – av en GTA-gangster eller ett SWAT-team. Och Lenovo lovar också att göra de legendariska leveranserna till verklighet, för de kunder som beställer datorn.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
BBDO
Camilla Mossfeldt Redenstam, Business Lead
Felix Nilsson, AD
Joakim Estemar, Copywriter
Sara Mioni Samuelsson, Produktionsledare
Clara Ferdinand-Dreyfus, PR & Social Media
Lenovo
Lale Johansson, Consumer Marketing Manager
Parapix
Producent: Joakim Ottander
Regissör: Markus Virpiö
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
”När jag blir stor vill jag göra himlen säker igen.” I en pandemidrabbad värld har barnens drömmar ibland glidit i väg från dem. Nu lanserar Rädda Barnen julkampanjen ”Framtiden kan inte vänta”, tillsammans med B-Reel.
– 2021 var året då allt skulle vända, men i stället ser vi en negativ utveckling för barns möjligheter att forma sina liv, kommenterar Caroline Thunved, chef insamling och kommunikation på Rädda Barnen.
Om inte åtgärder vidtas kan havsnivån höjas med 26 centimeter till 2050, enligt IPCC:s rapport. Tillsammans med Sea Life Trust lanserar Tretorn produkten Sea Level Re-boot, som har en mätsticka. Kampanjen är framtagen av Forsman & Bodenfors.
– Klimatkrisen är verklig, men ibland kan det vara svårt att visualisera dess effekter. Med Sea level Re-Boot vill vi visa vilka konkreta effekter den globala uppvärmningen kan få, säger Erica Hyttfors, CSR- och produktchef på Tretorn.
Materialen i kängan är utvalda för att ha minimal påverkan på miljön. Se reklamfilmen nedan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Art Director: Staffan Lamm
Copywriter: Pontus Caresten Lychou
Designer: Martin Joelsson
Account Director: Greger Andersson
Account Executive: Sofie Bengtsson
PR Strategist: Bjarne Darwall, Jade Deconzac Mbay
Planner: Maria Hallenborg
Production Company: Superstudio
Klättermusen släpper dunjackan Iving 2.0 med kampanjen ”This jacket might not be for you”. Outdoormärket tillverkar bergsklättringsutrustning och presenterade dunjackan Iving 2.0 genom att varna för att jackan kanske inte passar alla. Initiativet är ett sätt att ifrågasätta i fall konsumenten verkligen behöver produkten.
För jackan är skapad för att hålla även i de allra tuffaste omständigheterna, som arktiska expeditioner och räddningspatruller.
Läs mer här.
Klättermusen
Head of Marketing: Ida Holmen
Creative Manager: Simon Stenborg
AD: Sean Christiansen
Project manager: Frida Ohlander Danielsson
Makeriet
Producer: Vilhelm Olin
Regi: Angelika Abramovitch
Tillsammans med byrån Jung har Prisjakts inhouse-avdelning utvecklat ett nytt strategiskt varumärkeskoncept under namnet ”För bättre beslut”, som ska visa upp hela Prisjakts erbjudande, inte bara prisjämförelser.
De första kampanjfilmerna är producerade av Fanny & Alexander och regisserade av Linus Nordström, och dramatiserar de olika hindrena för smart beslutsfattande under shopping. Vi får till exempel följa med en småbarnsförälder som i stressen råkar beställa schackpjäser i fel storlek, och se hur reapriser kan göra det nästintill omöjligt att välja rätt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Läs mer här.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
I årets julkampanj för Jula låter Garbergs flickan och hennes hund få hjälp att julfixa hemmet med hjälp av en händig tomte.
Kampanjen är en del av Julas långsiktiga koncept ”Inget kan stoppa dig nu” som syftar till att sänka trösklarna och inspirera fler att upptäcka glädjen med att fixa saker själva.
Kampanjen kommer att visas i Sverige och Norge. Media: tv, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler.
Jula
Marketing Director: Jonas Järrenfors
Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk
Garbergs
Projektledare/strateg: Joakim Landin
Produktionsledare/byråproducent: Malin Boustedt
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Johan van der Schoot
Formgivare: Rasmus Asp
Motion graphics: Najeb Albakar
Regi
Traktor
Produktionsbolag
Giants & Toys
Musik
Crille Olsson