Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Reebok vänder på reklamklyschor – uppmanar influencers att vara helt ärliga om tightsen

Publicerad: 24 februari 2021, 09:42

När Reebok lanserar Lux Tights väljer de att vara transparenta med vilka produktfördelar tightsen faktiskt inte har. M&C Saatchis kampanj hyllar kvinnor som svettas i tightsen de influencers som samarbetar med varumärket uppmanas att vara ”100 % ärliga”.


Ämnen i artikeln:

ReebokM&C Saatchi

Reeboks Lux Tights är designade för rörlighet, men samtidigt bara  ett par tights. Det är utgångspunkten i Reeboks senaste kampanj som M&C Saatchi har tagit fram.

– Alla vet att ett plagg inte kan göra en starkare, snabbare eller få en att må bättre med sig själv, men ändå insinueras det ofta i reklam. Vi vill istället boosta alla de kvinnor som använder våra Lux Tights – deras framgång är helt deras egen förtjänst, även om våra produkter förstås ger dem rätt förutsättningar, säger Filip Lagerbäck, interim brand director på Reebok i en kommentar.

Kampanjen togs fram med strategin att sticka ut i en generisk kategori. Idén om transparens genomsyrar alla kanaler. Enligt ett pressmeddelande får de influencers som Reebok samarbetar med har fått skriva på ett speciellt kontrakt där de lovar att vara ”100% ärliga i sina” recensioner av tightsen.

– Många influencersamarbeten idag känns långt ifrån äkta och trovärdiga, och där ville vi absolut inte hamna. För oss var det viktigt att låta grundidén med transparens och ärlighet komma fram även i sociala medier, säger Henrik Almqvist, creative director på M&C Saatchi i en kommentar. 

Kampanjen kommer att synas i sociala kanaler i Sverige och Norge, såväl som i centrala digitala placeringar utomhus vid Stureplan, Kungsgatan, Medborgarplatsen och Sergels Torg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReebokM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.